۳۸ درصد از پرونده‌های اختلاف خانوادگی در شاهرود منجر به سازش شد

شاهرود - ایرنا - رییس دادگستری شاهرود گفت: ۳۸ درصد از پرونده‌های اختلافات خانوادگی این شهرستان طی سال ۱۴۰۱ به کمک کارشناسان این اداره به سازش انجامید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مطهری نسب روز شنبه در نشست با خبرنگاران در سرسرای دادگستری شاهرود که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، افزود: این میزان صلح و سازش نشان از تعهد دینی و اعتقادی مردم شاهرود است.

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۹۱۰ پرونده وارده به مجموعه قضایی این شهرستان طی سال ۱۴۰۱ رسیدگی شد، اظهار کرد: ۱۹۶ پرونده سال ۱۴۰۰ و همچنین ۳۷ هزار و ۷۱۴ پرونده وارده در سال گذشته بررسی و برای آن حکم صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ شعبه دادگستری کیفری، حقوقی، خانواده و انقلاب در شهرستان شاهرود فعال است، ابراز کرد: ۱۷ هزار و ۶۱۰ پرونده و ۱۸ پرونده مانده از سال قبل در این شعبه‌ها رسیدگی و ۹ هزار و ۲۰۵ پرونده به دادسرای شهرستان شاهرود ارجاع و تمام پرونده‌های ارجاع شده و همچنین یک پرونده از سال قبل بررسی شد.

۳۸ درصد از پرونده‌های اختلاف خانوادگی در شاهرود منجر به سازش شد

افزایش طلاق تا مشکلات زوج‌ها در پنج سال اول زندگی

مطهری نسب با اشاره به اینکه ۲ شعبه رسیدگی به اختلافات خانواده در شاهرود فعال است، ابراز کرد: میزان طلاق طی سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود پنج درصد افزایش داشت.

رییس دادگستری شاهرود با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، اعتیاد و بیکاری از جمله عوامل مهم اختلافات خانوادگی است که در پنج سال نخست زندگی زوج‌های جوان رخ می‌دهد، ادامه داد: کارشناسان شورای حل اختلاف برگزاری نشست‌های مشاوره‌ای و گفت و گوی ۲ طرفه را در دستور کار دارند.

رییس دادگستری شاهرود از فعالیت ۱۱ شعبه حل اختلاف در شاهرود خبر داد و گفت: این شورا در مجموع ۱۱ هزار و ۷۶ پرونده را طی سال گذشته مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه در این شورا از ظرفیت معتمدان و موثران استفاده می‌شود، ابراز کرد: یکهزار و ۱۸۳ پرونده حقوقی و ۸۰۳ پرونده کیفری در شورای حل اختلاف این شهرستان منجر به سازش شد.

رییس دادگستری شاهرود تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته پنج پرونده قتل و قصاص با همکاری معتمدان شهر به رضایت خانواده مقتول منجر شد.

مطهری نسب با اشاره به اینکه در مجموعه قوه قضاییه این شهرستان ۳۰ کارشناس اشتغال دارند، ابراز کرد: ۳۵ شعبه موثر در مجموعه دادسرا، دادگستری و شورای حل اختلاف شاهرود فعال است.

به گفته وی، قضات مستقر علاوه بر دادگستری در ۱۱ شعبه شورای حل اختلاف نیز به قضاوت مشغول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha