۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85147486
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یکهزار تن ماده معدنی سلستین در طرود شاهرود ضبط شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85147486
یکهزار تن ماده معدنی سلستین در طرود شاهرود ضبط شد

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستور ضبط یکهزار تن ماده معدنی سلستین به نفع بیت‌المال در ادامه نظارت مستمر بر حفظ منابع طبیعی و صیانت از انفال و معادن با حضور میدانی ۱۲ ساعته در منطقه طرود شهرستان شاهرود و با طی مسافت ۵۰۰ کیلومتری در کویر مرکزی سمنان صادر و از خروج غیرقانونی میلیاردها تومان از کشور جلوگیری شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دادگستری سمنان، محمدجعفر عبدالهی افزود: صیانت از انفال و منابع طبیعی از وظایف دستگاه قضایی استان سمنان است و با نظارت مستمر حفظ این موضوع پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی از وقوع برداشت‌های غیرمجاز از معادن منطقه طرود از توابع شهرستان شاهرود دریافت شد که همگی حاکی از خروج غیرقانونی میلیاردها تومان مواد معدنی ارزشمند توسط دلالان و افراد سودجو بوده است.

رییس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: با انجام اقدام‌های امنیتی، انتظامی و اجرایی در خصوص شناسایی افراد حفار، برداشت‌کننده و بهره‌بردار غیرقانونی و حتی انبارهای نگهداری و انباشت و خودروهای حامل انتقال ماده معدنی سلستین، بسیج نهادهای مسوول رقم خورد.

وی به اختیارهای قانونی دستگاه های متولی در اجرای وظایف ذاتی شان تاکید و اظهار کرد: دادگستری کل استان سمنان با دعوت از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانده انتظامی و مدیران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اتخاذ تمهیدات از قبل، حین و بعد از اجرای این طرح، با تجهیزات کامل به کویر مرکزی سمنان عزیمت کرد تا در عین اقتدار و صلابت با قطع دستان سودجویان، حفظ حقوق عامه و بیت‌المال به بهترین وجه ممکن رخ دهد.

عبداللهی افزود: پاکسازی ۱۲ ساعته منطقه طرود از لوث وجود سودجویان با تجمیع مواد معدنی مکشوفه در محلی واحد و با توقیف تجهیزات استخراج و انهدام باندهای سودجویان و دلالان تا تثبیت این طرح ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مواد معدنی توقیف شده طبق موازین قانونی به نفع دولت ضبط و مقرر شد براساس موازین (از طریق مزایده) به فروش برسد.

به گفته وی، همچنین به منظور صیانت و حفاظت از اموال عمومی و کمک به رونق اقتصادی منطقه محروم طرود و افزایش دامنه رفاه و معیشت مردم، به نظر می رسد باید از ظرفیت مردم همین منطقه برای بهره‌برداری از معادن بهره‌گیری کرد.

طرود با بیش از سه هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتر شاهرود قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha