۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85156479
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری صنعتی در چهارمحال و بختیاری ۱۳۳ درصد رشد کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه‌گذاری صنعتی در استان طی سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳ درصد رشد کرده است.

فضل‌الله رحمتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز صنعت و معدن افزود: همچنین طی این مدت صدور پروانه‌های بهره‌برداری بخش صنعت در استان ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی از رشد ۱۹۱ درصدی اشتغال در واحدهای صنعتی استان در سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: در دهه تولید ۱۴ طرح صنعتی در استان بهره‌برداری می‌شود که بخش قابل توجهی اشتغالزایی به‌دنبال دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح ۴۶ پرونده تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان طی سه ماهه امسال، تصریح کرد: در طول سالجاری تاکنون سه جلسه اصلی و ۶ کمیته تخصصی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: رشد ۵۵ درصدی صدور مجوز جواز تاسیس، رشد ۶۰ درصدی تحقیق و توسعه در بنگاه‌های صنعتی استان و حرکت به سمت اقتصادی دانش‌بنیان و رشد ۳۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از دیگر توفیقات استان در سه ماهه سالجاری بوده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از دو هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha