۹ تیر ۱۴۰۲، ۷:۳۶
کد خبرنگار: 1565
کد خبر: 85155516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس جمهور: پیشرفت خط انتقال آب شرب از خلیج فارس به کرمان خوب است

کرمان - ایرنا - رییس جمهور روند پیشرفت خط انتقال آب شرب از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان را خوب توصیف و بیان کرد: دولت سیزدهم در اجرای طرح ها و پروژه های کلان و بزرگ به هیچ عنوان از نیازها و مسائل حیاتی و ضروری مردم مثل تامین آب غافل نشده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح روز جمعه بدو ورود به فرودگاه بم در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید قربان و فرارسیدن دهه ولایت افزود: شهر بم که منطقه ای کشاورزی و گردشگری است، همچنین زمینه خوب ترانزیتی به واسطه پسکرانه بودن سواحل مکران و ظرفیت های بسیاری دارد اما سال ها از مشکل آب رنج می برد.

وی تاکید کرد: امروز با تلاش مدیران و دست اندرکاران در استان و وزارت نیرو دسترسی مردم عزیز این منطقه به آب گوارا فراهم شده است.

رییسی افزود: بعد از ۱۲ سال مردم چشم‌انتظار شبکه آبرسانی (از سد نسا) بوده اند که در نتیجه زحمات همه مدیران و کارشناسان این امر حیاتی پیشرفت ساز امروز به ثمر رسیده است.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان کرمان همواره نشان داده اند در دوران سخت و فرازوفرودها، ولایتمدار و برای حمایت از انقلاب و ارزش ها آماده بوده اند و هستند گفت: نقش مردم این استان، بسیجیان و سرداران آن را همواره در جای جای دفاع مقدس، در حریم و حرم دیده ایم.

وی با بیان اینکه همه ما در دولت و سایر ارکان نسبت به این استان که ظرفیت های بسیاری در آن وجود دارد وظیفه سنگین داریم اظهارداشت: کارهای خوبی در این استان انجام شده اما برخی از مشکلات و نواقص نیز مردم را رنج می دهد؛ لذا دولت در انجام طرح های بزرگ از مسائل حیاتی غافل نشده است.

رییسی با بیان اینکه سفر امروز وی به بم و کرمان سفر استانی نیست که در اجتماعات عظیم مردمی حضور یابد اظهارداشت: از این جهت از مردم عزیز عذرخواهی می کنیم که امکان آن نیست به این شکل در جمع آنان حضور یابیم.

وی بیان کرد: این سفر به صورت سرزدن از طرح ها و افتتاح پروژه ها انجام می شود که چند طرح مورد بازدید قرار می گیرد و آنها که آماده بهره برداری باشد را به اطلاع مردم می رسانیم.

رییسی افزود: از طرح هایی که کار خوب در آنها انجام شده اما الان آماده بهره برداری نیست مثل شبکه آبرسانی از خلیج فارس که در میانه راه آن هستیم، برای آنکه کار سرعت پیدا کند بازدید می کنم تا بتواند در مدت کوتاه به بهره برداری کامل برسد.

وی همچنین از مسئولان و کارشناسان، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان مجلس که برای توسعه این استان تلاش کرده اند تا مردم از این ظرفیت های ارزشمند بهره مند شوند تشکر کرد.

رییس جمهور اظهارداشت: گاهی برای یک شبکه آبرسانی به طور مثال نیازمند ۶۰ کیلومتر لوله گذاری هستیم که به ظاهر شاید زحمت داشته باشد اما معلوم است ظرفیت انجام این کار در استان وجود دارد که باید به نحوی آن را مدیریت کرد.

وی تاکید کرد: از وظایف مدیران و دست اندرکاران مدیریتی استان این است که مردم از این ظرفیت هایی که موجود است و فقط باید دسترسی را برای آنها ایجاد کرد، بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح امروز (جمعه) نهم تیر به منظور انجام سفری یک روزه از طریق فرودگاه بم وارد استان کرمان شد.

وزیر نیرو و برخی دیگر از اعضای هیات دولت رییس جمهور را در این سفر که با هدف افتتاح چند پروژه بزرگ انجام می شود، همراهی می کنند.

رییس جمهور برای افتتاح فاز نخست بسته آبرسانی و حل تنش آبی در استان کرمان، نخستین بخش کلان‌پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات را با هزینه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امروز مورد افتتاح قرار می دهد.

ظرفیت کلی خط انتقال آب به بم و بروات هزار لیتر بر ثانیه است که فعلا بر اساس نیاز این ۲ شهر با ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از طرح به بهره‌ برداری می‌ رسد.

افتتاح چندین طرح صنعت برق در نقاط مختلف استان کرمان با افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله دیگر برنامه های رییس جمهور در استان کرمان است.

آنطور که گزارش شده افتتاح نیروگاه گازی فولاد بوتیا به همراه چند طرح دیگر این کارخانه نیز از جمله برنامه های آیت الله رییسی در این سفر به شمار می رود که سرمایه گذاری آنها افزون بر ۳۲ هزار میلیارد تومان با افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ اشتغال اعلام شده است.

همچنین امروز رییس جمهور از پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهرهای ‌کرمان و رفسنجان از خط صنعت نیز بازدید خواهد کرد تا درخصوص تسریع در اجرای این کلان پروژه مهم دستوراتی صادر کند.

این سومین سفر رییس جمهور دولت سیزدهم به استان کرمان است؛ نخستین بار وی سال ۱۴۰۰ از سفر مسکو به طور مستقیم به جنوب کرمان عزیمت کرد تا بحران سیل را از نزدیک و به طور میدانی مدیریت کند؛ دومین سفر وی در قالب سفر استانی هیات دولت طی مرداد سال گذشته انجام شد و این بار نیز وی برای مدیریت بحران کم آبی به استان کرمان سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha