۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85150915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز اسلامشهر نصب شد

اسلامشهر - ایرنا - مدیر امور منابع آب اسلامشهر از نصب چهار دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های پروانه‌دار طی یک روز کاری در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، فرهاد اکبرپور اظهار داشت: این کنتور ها به منظور امکان مدیریت منابع آب، کنترل میزان بهره ‌برداری از چاه‌های دارای سابقه صدور پروانه و در جهت کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری های به عمل آمده نسبت به نصب چهار دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکین بر روی چاه های مجاز با مصارف،صنعت،خدمات، کشاورزی و خانگی حوزه عملکرد اقدام و این گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

اکبرپور با بیان اینکه برداشت های بی رویه آب، سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فرونشست ، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از منابع محدود و ارزشمند آبی، این امور در عمل به وظایف ذاتی خود اهتمام داشته و این گونه اقدامات را به طور مستمر پیگیری می کند.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha