۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85088417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از انسداد ۴ حلقه چاه آب در اسلامشهر تا توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در رباط کریم

اسلامشهر - ایرنا - سرپرست امورمنابع آب شهرستان اسلامشهر از پر و مسدودشدن چهار حلقه آب چاه غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبر روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، فرهاد اکبرپور اظهار داشت: با تلاش اکیپ بازرسی و نظارت امور و با هدف صیانت از منابع آبهای زیرزمینی در سطح شهرستان اسلامشهر، چهار حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۳۵۰ متر پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات سالانه از خروج حدود ۱۶۰ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت جلوگیری شد.

سرپرست امور منابع آب اسلامشهر خاطرنشان کرد: با تلاش واحد حقوقی و همکاری گروه گشت و بازرسی این امور، چهار دستگاه کنتور هوشمند نیز بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری در هفته جاری در حوزه عملکرد این امور نصب شد.

اکبرپور اضافه کرد: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی اتفاق می افتد و همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان است.

سرپرست امور منابع آب شهرستان اسلامشهر یادآور شد: امور منابع آب اسلامشهر در عمل به وظایف ذاتی خود در خصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و نصب کنتور هوشمند، مطابق با قانون با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

توقیف یک دستگاه حفاری غیر مجاز در شهرستان رباط کریم

مدیر امور منابع آب رباط کریم از توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز در حین انجام عملیات در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران به نقل از جواد غفاری اعلام کرد: طبق گزارش ارسال شده مبنی بر خاکریز و تسطیح در بستر رودخانه سیاه آب رباط کریم بوسیله یک دستگاه حفاری غیر مجاز، با حضور به موقع واحد گشت و بازرسی آب های سطحی امور در محل و با اخذ حکم قضایی و هماهنگی های لازم، عملیات حفاری توقیف و دستگاه مذکور به پارکینگ تحت نظارت منتقل شد.

مدیر امور منابع آب رباط کریم با بیان اینکه گروه های گشت و بازرسی این امور با هوشیاری کامل در منطقه حضور دارند و هرگونه برداشت غیرمجاز از آب های سطحی و زیر زمینی را رصد نموده و از این اقدام جلوگیری می کنند، تاکید کرد: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب نگهداری و استفاده از ادوات حفاری بدون داشتن مجوز تخلف بوده و با قاطعیت تمام با آن برخورد می شود.

غفاری خاطر نشان کرد: هر گونه حفر و بهره برداری از چاه های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه ها بدون مجوز، جرم محسوب شده و امور منابع آب رباط کریم با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی برخورد قاطع خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha