۱۲۱ واحد مسکونی برای معلولان اردبیل در حال احداث است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: سهمیه مسکن شهری و روستایی خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول این استان برای سال‌ گذشته و امسال ۱۲۱ واحد است که این طرح در حال اجراست.

حامد رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اتمام اعتبار تفاهم‌نامه پنج‌جانبه در سال ۱۴۰۰ ، تفاهم‌نامه جدیدی از سوی سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان برای احداث مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول منعقد شده و سهمیه‌ مسکن این قشر افزایش یافته است.

وی در خصوص همکاری بنیاد علوی با بهزیستی برای تامین مسکن متقاضیان زیرپوشش گفت: طبق این تفاهم‌نامه برای مسکن روستایی یک میلیارد ریال و برای مسکن شهری مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

او یادآور شد: در حال حاضر ۱۸ واحد مسکونی از محل تفاهم‌نامه دوجانبه با بنیاد علوی برای خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان اردبیل در حال احداث است و برای ۲۰ واحد مسکونی دیگر نیز پروانه احداث ساختمان اخذ شده و ۳۸ خانواده دارای حداقل ۲ عضو معلول هم به نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و این کار در مرحله تخصیص پروژه قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در خصوص همکاری سازمان متبوع با نهادهای تاثیرگذار در ساخت مسکن اظهار کرد: تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش و رفع دغدغه اجاره‌نشینی آنها یکی از اقدامات بهزیستی است که در سال ۱۳۹۲ در سطح کشور با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستعضفان و انجمن خیرین مسکن‌ساز با انعقاد تفاهم‌نامه پنج‌جانبه برای تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول منعقد شده بود.

به گفته رضایی ، در این زمینه برای استان اردبیل از محل مسکن روستایی و شهری تعداد سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده بود که با همت همکاران و مددکاران بهزیستی و تعامل مناسب دستگاه‌های همکار، ۲۰۶ خانواده شهری و روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول صاحب مسکن شدند.

۲۷ هزار خانوار در استان اردبیل زیرپوشش بهزیستی هستند و از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha