پروژه بازار آهن‌فروشان اردبیل کلنگ‌زنی شد

اردبیل- ایرنا- عملیات اجرایی پروژه بازار بزرگ آهن‌فروشان اردبیل صبح امروز یکشنبه در آئینی با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و مدیریت شهری در محدوده سه‌راه کورائیم کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجموع حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه که با اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل بر اساس آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری قرار است در منطقه‌ای واقع در سه‌راه کورائیم بعد از کارخانه آسفالت شهرداری اجرا شود، به ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

برای بازار جدید آهن‌فروشان اردبیل که نخستین از نوع خود در استان به‌شمار می‌رود، تجهیز به امکاناتی مانند جایگاه سوخت، بانک و خودپرداز، توقفگاه خودروهای سبک و سنگین، پاسگاه نیروی انتظامی، ایستگاه آتش‌نشانی، فضای استراحت رانندگان، سرویس بهداشتی، خدمات تجاری، فضای سبز، سالن غذاخوری و فروشگاه در نظر گرفته شده است.

این پروژه پس از حدود ۲ دهه بلاتکلیفی قرار است در زمینی به گستره ۳۱ هکتار با زیربنای نزدیک به ۷۸ هزار مترمربع در مدت سه سال به اجرا درآید تا همه فعالان عمده‌فروشی و خرده‌فروشی به صورت متمرکز در آن مستقر شوند.

بهره‌برداری از پروژه بازار جدید آهن‌فروشان که از سوی شرکت توسعه آبادگران سبلان اجرا می‌شود و ۲۸ درصد آن سهم شهرداری اردبیل است، ضمن کاهش ترافیک موجب کاستن از آلودگی‌های صوتی و بصری در نقاط مسکونی نیز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha