۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85488683
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهروندان اردبیل از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85488683
شهروندان اردبیل از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش‌های اخیر کفاف نیاز آبی استان را نمی‌کند و شهروندان باید از  مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند.

مجید کوهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود اینکه در زمستان و بهار سال جاری شاهد بارش‌های خوبی در اکثر مناطق استان بودیم و تا حدودی کم بارشی فصل پاییز سال گذشته شد، ولی همچنان در شهرستان نیر و حوزه سد یامچی که تامین کننده بیش از ۷۰ درصد آب شهر اردبیل است، با کاهش بیش از ۲۰ درصدی بارش‌ها مواجه هستیم.

وی افزود: بررسی آمار و اطلاعات شرکت آب منطقه‌ای استان نیز نشان می‌دهد که ذخایر آب سد یامچی حدود چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است لذا ضروری است مردم نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه قسمت عمده فصل بارشی استان سپری شده و در فصل تابستان بارش‌های قابل توجهی نخواهیم داشت، لذا جهت جلوگیری از ایجاد تنش و بحران کم‌آبی توصیه می‌شود مدیریت منابع آب موجود و صرفه‌جویی در مصرف آن بیش از پیش جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند ، در جایگاه‌ چهارم قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha