۲۶۵ میلیارد ریال به طرح‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی اردبیل اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل از اختصاص ۲۶۵ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۳ برای توسعه پروژه‌های شاخص گردشگری و میراث‌فرهنگی این استان خبر داد. 

حسن محمدی ادیب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای تکمیل زیرساخت‌هایی همچون پل معلق خلخال و پل معلق پیر تقی کوثر مبلغ ۴۵ میلیارد ریال اختصاص یافته که بخشی از منابع مورد نیاز زیرساخت‌ها را پوشش خواهد داد.

وی افزود: همچنین برای تکمیل پازل بندی سد گیلارلو شهرستان گرمی ۳۰ میلیارد ریال و برای تکمیل زیرساخت پل معلق ورگه‌سران شهرستان سرعین ۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برای تکمیل بازسازی بازار تاریخی اردبیل۱۰۰ میلیارد ریال و برای تکمیل خانه موزه مرحوم موذن‌زاده اردبیلی هم ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که این اعتبارات بخش زیادی از اقدامات لازم برای مرمت و نگهداری این بناها را پیش ببرد.

محمدی ادیب با اشاره اهمیت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی، گفت: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نیز ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است که فرصت خوبی برای معرفی قابلیت‌های استان است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت گردشگری در رشد اقتصادی و قابلیت‌های شهرستان‌ها در این حوزه، تعامل خوبی با فرمانداران شهرستان‌های استان به وجود آمده است و انتظار می‌رود با هم‌افزایی لازم، اعتبارات مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری اختصاص یابد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و با جاذبه‌های گردشگی طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی جزو مقاصد اصلی گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha