وزنه‌برداری زنان با ایده‌آل‌ها فاصله دارد/ مذاکره‌ای با مربی خارجی نداشتیم

تهران- ایرنا- نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: وزنه‌برداری زنان هنوز نوپاست و با ایده‌آل‌ها فاصله دارد، اما می‌تواند تا المپیک بعدی به سهمیه برسد.

مریم ایلکا در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت وزنه‌برداری زنان در کشورمان، اظهار داشت: با وجود آنکه وزنه‌برداری زنان ایران نوپاست و کمتر از ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد، در این زمان اندک مسیر خیلی خوبی را در بُعد قهرمانی طی کرد، اما متاسفانه با ایده‌آل‌ها فاصله دارد.

وی افزود: از نظر سرانه ورزشی، امکانات و تجهیزات هنوز مشکلات فراوانی داریم. در اولین گام باید نایب رئیسان وزنه‌برداری بانوان را در ۳۱ استان داشته باشیم. در گام بعدی از نظر آماری باید میزان تجهیزات و تعداد و پراکندگی قهرمان در استان‌ها را مشخص کنیم.

نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: همچنین نواب رئیسان استان‌ها را باید به سمت جذب حامیان مالی سوق دهیم. آنها باید حامیان مالی هر منطقه را بشناسند و در راستای این مهم گام‌های موثری بردارند. همچنین نواب رئیسان استان‌ها باید تفاهم نامه‌هایی با ادارات کل آموزش و پرورش داشته باشند تا استعدادها را شناسایی کنند و پرورش دهند.

وی اضافه کرد: دختران ما تاکنون افتخار آفرین بودند و می‌توانند برای المپیک بعدی، به سهمیه برسند. باید دستیابی به این مهم شرایطی که برای مردان فراهم است، برای زنان هم می‌بایست مهیا شود. باید مربیان فنی و داوران وزنه‌برداری توانمندی را پرورش دهیم.

ایلکا در پاسخ به این پرسش که احتمال جذب مربی خارجی در بخش زنان وجود دارد؟ گفت: مذاکره‌ای با مربی خارجی نداشتیم و نداریم. پس از دریافت حکم پست نایب رئیسی بانوان به محل اردو رفتم و نوع تمرین، خواسته‌ها و نیازهای وزنه‌برداران را دیدم و شنیدم.

وی گفت: شرایط کادر فنی تیم بانوان مناسب است و می‌توانیم بزودی شاهد رکوردشکنی نفرات باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha