رئیس علمای اهل سنت عراق: فقط ایران درهایش را به روی ما بازکرد + فیلم

تهران – ایرنا – رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق گفت: زمانی که جامعه جهانی درهایش را به روی عراق بست، جمهوری اسلامی ایران به یاری ملت عراق شتافت.

به گزارش ایرنا از شبکه العهد، شیخ خالد الملا روز دوشنبه در آیین بزرگداشت سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه عراق افزود: در شرایطی که فرزندان عراق برای مقابله با داعش بپا خواستند و الحشد الشعبی (بسیج مردمی) تشکیل شد، جامعه جهانی درهای خود را به روی عراق بست.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی، این جمهوری اسلامی ایران بود که درهای خود و انبارهای سلاح و مهمات خود را برای پشتیبانی از عراق باز کرد.

الملا گفت: اگر ابرهای سیاه داعش به حرکت خود ادامه داده بودند، نه چیزی از پارلمان و نه چیزی از عراق باقی می ماند اما خداوند مقدر فرمود که این ابر سیاه از بارانی شدید آسیب زا به بارانی با برکت مانند الحشد الشعبی تبدیل شد و اهل عراق را نجات داد.

وی تصریح کرد: این فتوای مبارک ازسوی مردی مبارک در زمان و مکان مناسب اعلام شد و اهل عراق به آن لبیک گفتند.

این شخصیت برجسته اهل سنت عراق اظهار داشت: فتوای جهاد توانست عراقی ها را در میدان جهاد برای مقابله با داعش متحد و هماهنگ کند.

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق بیان کرد: تعجب می کنیم وقتی می شنویم که برخی می گویند، تنها عراقی ها با گروه تروریستی داعش مبارزه و مقابله کردند.

الملا افزود: زمانی که همه کشورها درهایشان را بروی عراق بستند، ایران درهای کمک را به روی ملت عراق گشود و مستشاران نظامی ایران نقش بزرگی در پیروزی بر گروه تروریستی داعش داشتند.

سازمان حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم تروریستهای داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) ، با فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق تشکیل شد؛ نیروهایی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی امان سه و نیم ساله ، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha