قدردان افتخارآفرینان الحشدالشعبی هستیم /فتوای جهاد نقطه عطفی در اتحاد مقاومت

تهران- ایرنا- رئیس جمهور عراق در سالگرد تاسیس الحشدالشعبی و صدور فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی، از قهرمانان مبارزه با تروریسم تمجید کرد و گفت که این فتوا نقطه عطفی مهم در متحد کردن صفوف مقاومت و بیرون راندن داعش و آزادی شهرها و روستاهای عراقی در شرایط بسیار دشوار بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری المعلومه، «عبداللطیف رشید» در یک پیام تاکید کرد که این روزها سالگرد تاسیس الحشدالشعبی که همزمان با صدور فتوای جهاد کفایی در مقابله با جنایت های وحشتناک گروهک تروریستی داعش است را جشن می گیریم.

وی گفت که این مناسبت را به قهرمانان الحشدالشعبی، سازندگان پیروزی و قهرمانان آزادی که در شرایط سخت کشور، با شجاعت به سوی میدان های جنگ و فداکاری شتافتند، تبریک می گوییم.

رئیس جمهور عراق با اشاره به فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی اضافه کرد که این فتوا نقطه عطفی مهم در متحد کردن صفوف مقاومت و بیرون راندن داعش و آزادی شهرها و روستاهای عراقی در شرایط بسیار دشوار بود.

وی همچنین از شجاعت، فداکاری و افتخارآفرینی تمام کسانی که مبارزه و از شرافت و کرامت عراق دفاع و در نهایت پیروزی را محقق کردند، تمجید کرد.

رشید افزود: امروز بعد از بیرون راندن تروریست ها نیازمند یکپارچگی تلاش ها و کار بر روی برنامه های ملی برای حفظ امنیت و ثبات و حفاظت از دستاورد های محقق شده و همچنین دفاع از حقوق تمام عراقی ها هستیم.

سازمان الحشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم تروریستهای داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) ، با فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق تشکیل شد؛ نیروهایی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی امان سه و نیم ساله ، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha