۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85133415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آینده روشنی در انتظار رشته بوکس زنجان است

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبر: 85133415
آینده روشنی در انتظار رشته بوکس زنجان است

زنجان - ایرنا - نایب رییس هیات بوکس استان زنجان گفت: این رشته ورزشی در استان طی پنج سال گذشته، رشد ملموسی داشته و آینده روشنی در انتظار آن است.

امیرحسین صالحی زنجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارتقای بوکس زنجان نتیجه برگزاری برنامه های مختلف آموزشی، کلاس های مربیگری و داوری و خرید تجهیزات لازم است، افزود: در زمان حاضر ۴۰ داور و بیش از ۶۰ مربی در این رشته ورزشی فعال هستند.

این مسوول ادامه داد: این هیات ورزشی در خانه بوکس استان که به صورت آکادمی فعالیت می کند توانسته است علاقه مندان زیادی را جذب کند.

وی معضل کنونی این رشته ورزشی استان را مربوط به خانه بوکس دیگر در یکی از مناطق محروم شهر زنجان دانست و گفت: این خانه ۲۵ سال است که در اختیار این هیات قرار دارد و حدود ۳۰۰ ورزشکار و ۳۰ مربی در آن فعالیت می کنند.

نایب رییس هیات بوکس استان زنجان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان تحویل این مکان و واگذاری آن به هیات دیگر ورزشی را خواستار شده که همین مساله نگرانی های را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه وجود خانه بوکس در این منطقه محروم موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی شده است، اضافه کرد: امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

این مسوول از جمله موفقیت های این هیات ورزشی را کسب اولین مدال مسابقات آسیایی توسط " طوفان شریفی" در وزن ۹۲ کیلوگرم در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال گذشته، دیگر بوکس کار زنجانی در مسابقات قهرمانی کشور مدال نقره رقابت ها را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر" علی الهیاری" ورزشکار زنجانی به اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس جوانان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شده است و برای رقابت های آسیایی آماده می شود.

به گفته این مسوول ورزشی، ورزشکاران زنجانی در رده سنی بزرگسالان به نام های "طوفان شریفی"، " محمد کمالی" و "محمد حسین حقی" همواره جزو نفرات برگزیده تیم ملی در سال های گذشته بودند که امیدواریم امسال نیز این مهم رخ دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha