۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85131111
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه‌آستارا: امام خمینی(ره) به مقابله در برابر نفوذ برخاست

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا با اشاره به تلاش برای اجرای کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی برای نیروهای آمریکایی در ایران، گفت: امام خمینی (ره) در آن شرایط مقابل آن اقدام رژیم سلطنت و نفوذ انحرافی‌ها ایستادگی کرد و به مقابله با آنها برخاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی روز یکشنبه در مراسم عزاداری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مصلی آستارا، بیان کرد: چنانکه الان سربازان آمریکایی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق، کره و ژاپن جرم و جنایت می‌کنند اما جرات مجازات‌ آنها را ندارند، در کشور ما هم می‌خواستند چنین قانونی تصویب کنند و اعتراض حضرت امام (ره) در نهایت موجب تبعید و خارج کردن ایشان از کشور شد اما ایشان در مقابل این انحراف و نفوذ سکوت نکرد.

وی افزود: اگر در برابر آن قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی که مد نظر بود تا راه را برای نفوذ بهایی‌ها که نه دین و نه مذهبشان مشخص است، باز کنند مقاومتی نمی‌شد، امروز این شرایط را نداشتیم.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه یکی فرقه‌های نوظهور، گمراه‌کننده و غلط بهاییت است که جایگاه اعتقادی درستی ندارند، بیان کرد: بهاییان در نهایت به کشور نفوذ کردند و تا مناصب بالایی مانند مجلس و نخست وزیری را گرفتند و برخی حتی الان هم در حوزه اقتصادی هستند و خارج کردن آنها کار آسانی نیست.

وی اضافه کرد: امام راحل در برابر نفوذ اینها که یکی از پیاده نظام‌های دشمن در جریان اغتشاش‌ها و در شبکه‌های معاند در حال تخریب هستند، ایستادند و تکلیف و وظیفه خودشان را در این زمینه انجام دادند که البته خطرش همیشه بوده و هست.

حجت‌الاسلام باقری ارومی عنوان کرد: نفوذ در تعابیر اسلامی نسبت به خیلی مسائل دیگر خیلی پنهانی، نرم و آرام حرکت می‌کند و همواره وجود داشته و ممکن است هر روز به یک لباسی باشد، اما باید مراقب باشیم.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) در برابر چنین نفوذی مقاومت کرد و جلوی انحراف و مسیر اشتباه را گرفت؛ امام چنین نقشی در حفظ دین داشت و مردم بخاطر اخلاص، ایمان و شجاعت به ایشان لبیک گفتند و با امام همراه شدند.

امام‌جمعه آستارا با بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و با اشاره به فقدان امکانات امروزی در آن زمان، اظهار کرد: ایمان و معنویت به مسیر، کار و باور، وحدت و اتحاد و همراهی باهم و نقش رهبری و هدایت امام موجب شکل‌گیری نهضت انقلاب شد که ۱۵ سال بعد در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و در ۱۲ فروردین ۵۸ با رای مردم نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت و مستقر شد.

وی با اشاره به اینکه برخی پس از پیروزی خود را برای کارهایی که کردند طلبکار انقلاب می‌دانند، افزود: اگر همان جریان‌ها نفوذ کرده و قدرت می‌گرفتند که دین و ملیت و همه چیز را به بازی گرفته بودند، داشتند در دنیا گسترش می‌یافتند؛ الان شرایط چگونه بود و چه نقشی می‌توانستیم در جامعه داشته باشیم وقتی نظام سلطنت و موروثی بود و همه چیز با همان فساد اداری ادامه می‌یافت.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با تاکید بر اینکه ما به انقلاب بدهکاریم و طلبی از انقلاب نداریم، بیان کرد: اگر همان نظام موروثی پابرجا بود، کجا می‌توانستیم پرچمی مذهبی بلند کنیم و جرات و آزادی بیان داشته باشیم.

وی یادآور شد: خدا در قرآن خطاب به مومنان می‌گوید اگر افرادی از دین و انقلاب برگشتند، افرادی بهتر جایگزین آنها خواهند شد که خدا آنها را دوست دارد، آنها هم خدا را دوست دارند و در مقابل مومنین با خودشان مهربانند و در برار کافران محکم و استوار هستند، در راه خدا تلاش می‌کنند و از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای هم ابا ندارند.

امام‌جمعه آستارا اضافه کرد: امام راحل، شهدا و انقلابیون واقعی ما نیز در راه خدا ذوب شدند و خدا خود این ویژگی را به آنها داد؛ چنانکه در قرآن کریم آمده، خدا به هر که بخواهد بی‌حساب می‌بخشد و هر که را بخواهد خوار می‌گرداند.

وی در باره جایگاه امت در آیات الهی اظهار کرد: کسانی که اولیای الهی را دوست و سرپرست خود بگیرند، پیروزی واقعی با آنهاست و اما ما هم همین مسیر را رفت و امروز هم این رهبر عزیز، پیر فرزانه، مرشد و هدایتگر ما که در وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی با عنوان خامنه‌ای عزیز و ستون خیمه نظام معرفی شد هم همین مسیر را در پیش گرفته است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی بیان کرد: ما هم این مسیر پیغمبر، خدا و اهل بیت (ع) را نه در گفتار که در عمل برویم باید بدانیم که ولایت یعنی همان کاری که جوانان ما در دوران انقلاب همانند مسلمانان صدر اسلام انجام دادند و در این مسیر اگر نیستیم، باید ببینیم که کجای کار را اشتباه می‌رویم تا موانع را کنار بزنیم.

جمعی از مردم آستارا در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با برپایی دسته‌ عزاداری و حرکت از روبه‌روی سپاه ناحیه تا مصلی به سوگواری پرداختند.

سید روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۳۰ شهریـور ۱۲۸۱ در شهرستان خمین (از توابع استان مرکزی) چشم به جهان گشود، انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۷ با رهبری ایشان به پیروزی رسید و شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ در سن ۸۷ سالگی به علت ایست قلبی چشم از جهان فرو بست و به ملکوت اعلی پیوست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha