۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85169584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه آستارا: برابر دشمن به پشتوانه مبانی فکری پربار باید حالت هجومی داشته باشیم

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: مایی که یک دست بر دامن قرآن و یک دست بر دامن اهل بیت(ع) داریم و از پربارترین مبانی فکری و اعتقادی بهره‌مند هستیم، باید به اردوگاه پوشالی دشمنان دین و مذهب حمله کنیم و حالت هجومی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، بر ضرورت استفاده از فرصت ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان برای شناخت ابعاد مختلف شخصیتی امام حسین(ع) تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شخصیت امام حسین(ع) محدود به ۱۰ روز محرم و شخصیت ایشان محصور در ایثار و شهادت نیست، گفت: باید صفاتی چون تدین، تعقل، جود و کرم، عفو و بخشش، حسن خلق و مهربانی آن حضرت برای مردم به خوبی بیان شود.

امام‌جمعه آستارا عزاداری امام حسین(ع) را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف اصلی یعنی شناخت مکتب و راه و روش آن حضرت عنوان کرد و افزود: باید در عزاداری هم به روش مجالس اهل بیت (ع) عمل کنیم و با بیان مظلومیت‌های آن حضرت با زبان شعر و نوحه در دل‌ها سوز ایجاد کنیم و با اشک چشم جان خود را صیقل دهیم.

وی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از روحانیون و مبلغان در آستانه ماه محرم و بیان پنج شاخص کلیدی در امر تبلیغ بیان کرد: دورانی که انتقال اطلاعات به سرعت انجام می‌پذیرد، باید با شناخت درست از مخاطب، خوراک فکری مناسب با او را در اختیارش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی شبهه‌های مختلف از سوی دشمنان علیه مردم و به‌ویژه نسل جوان، اضافه کرد: مایی که یک دست بر دامن قرآن و یک دست بر دامن اهل بیت(ع) داریم و از پربارترین مبانی فکری و اعتقادی بهره‌مند هستیم، باید به اردوگاه پوشالی دشمنان دین و مذهب حمله کنیم و حالت هجومی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با گلایه از نهادهای امنیتی به دلیل برآورد نکردن و احصا نکردن شبهه‌ها و فعالیت‌های ضد دینی و مذهبی و ارایه آن به فرمانده قرارگاه فرهنگی آستارا، عنوان کرد: تا به حال هیچ نهاد امنیتی، گزارشی جامع از تعداد و نحوه فعالیت گروه‌های انحرافی ارائه نکرده است؛ در حالی که اطلاعاتی وجود دارد که برای انحراف فکری جوانان چه کارهای می‌کنند و چندین جوان موفق را با شبهه‌های اعتقادی به نابودی کشانده‌اند.

وی داشتن روحیه جهادی و تاثیرگذاری در محل تبلیغ، ارتباط و فعالیت با نسل نوجوان و جوان و داشتن جمع‌ها و کانون‌های تبلیغی را از دیگران نکته‌های حائز اهمیت در کلام رهبر انقلاب دانست و تاکید کرد: در شرایطی که بسیاری از جلسه‌های مذهبی هیچ جذب جدیدی از بین جوانان ندارند، باید از فعالیت‌های جزیره‌ای در امر تبلیغ دین پرهیز کرد.

امام‌جمعه آستارا در ادامه ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان را یادآور شد و با تشریح خدمات این نهاد مهم و اثرگذار در حفظ و حراست از قوانین کشور و صیانت از انحراف قوانین از مسیر شرع و قانون، گفت: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد که در کشور قوانینی برخلاف مصالح نظام تصویب گردد.

وی تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و نظارت بر اجرای انتخابات را از دیگر وظیفه‌های اصلی شورای نگهبان برشمرد و با اشاره به اینکه در سال انتخابات قرار داریم، به ناظران شورای نگهبان توصیه کرد که در تایید یا رد صلاحیت‌ها بر اساس حب و بغض‌های شخصی تصمیم نگیرند و افرادی را که به واقع شایستگی نمایندگی مجلس را دارند، شناسایی و وارد این کارزار کنند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی همچنین با گرامی‌داشت ۲۵ تیر، روز بهزیستی و تامین اجتماعی، از تلاش‌های کارکنان و دست‌اندرکاران این ۲ مجموعه قدردانی کرد.

وی ارائه خدمات به افراد کم‌توان و کم‌بهره، کاهش دغدغه‌های زندگی و تامین رفاه نسبی برای زیرمجموعه این ۲ سازمان را اقدامی شایسته و خداپسندانه دانست و بر افزایش سطح خدمات آنها تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha