برگزاری مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مادرید

تهران-ایرنا- سی و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به همت رایزنی فرهنگی سفارت جهموری اسلامی ایران در اسپانیا در مرکز اهل البیت مادرید برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این مراسم که با حضور جمعی از ایرانیان مقیم، اسپانیایی های علاقه مند به انقلاب اسلامی و شرکت کنندگانی از کشورهای اسلامی از جمله عراق و افغانستان برگزار شد رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، ریاست موسسه اهل البیت مادرید و یک تحلیلگر مسائل سیاسی اسپانیایی سخنرانی کردند. موضوع این کنفرانس «امام خمینی و تفکر انقلابی» انتخاب شده بود.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. سپس محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به عنوان نخستین سخنران درباره نسبت امام خمینی با بنیاد نهادن یک نظام اسلامی سخنانی را بیان نمود.

ایشان در ابتدا با اشاره به مهمترین ابتکار امام خمینی(ره) که همان نظام جمهوری اسلامی است بیان داشت امام ابتکارات فراوانی داشته ولی مهمترین ابتکار امام تاسیس نظام جمهوری اسلامی است که در واقع همان مردم سالاری دینی است که تحت عنوان نظام جمهوری اسلامی نامگذاری گردیده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در سخنان خود بر ان نکته تاکید کرد که بقای انقلاب اسلامی به حفظ همین دو واژه است جمهوریت و اسلام یعنی اصالت دادن به مردم و اعتقاد قلبی به مبانی دینی است لذا دشمن سعی می کند به هر دوی این تفکر ضربه بزند از یکطرف مردم را ناامید کند و از طرف دیگر ناکارآمدی اسلام را برساند برای اینکه جمهوریت و اسلامیت حفظ شود باید از رهبریت بعنوان حافظ انقلاب اسلامی تبعیت کرد

همانظور که رمز پیروزی مردم تبعیت از امام خمینی(ره) بود بقاء انقلاب اسلامی با همان ماهیت واقعی خودش زمانی حفظ می شود که تبعیت از رهبریت و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای باشد.

برگزاری مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مادرید

در ادامه این نشست عبدالغنی رئیس و موسس مرکز اهل البیت مادرید به بیان نکات و نظراتی درباره تاثیرات تفکر امام خمینی و انقلاب اسلامی پرداخت.

وی اظهار داشت امام با رهبری انقلاب اسلامی تغییر بزرگی در جهان ایجاد کرد و راه سومی برای بشریت گشود. در آن دوره زمانی دو راه بیشتر پیش پای انسان معاصر نبود. یک راه تن دادن به خواست امپریالیسم و خدمت به تفکر کاپیتالیستی بود که محور همه چیز را بر جریان مالی و سرمایه می دید و راه دیگر کمونیسم و سوسیالیسم بود که به بهانه عدالت انسان را برده یک سیستم کرده بود. در این فضا امام تفکر تازه ای را عرضه نمود که شعار آن نه شرقی نه غربی بود و از دل آن پدیده عظیم انقلاب اسلامی ظهور کرد. این گزینه جدید بسیار فراتر از آن دو راه پیشین بود و برای انسان و کرامت او ارزش بسیار بیشتری قائل بود.

سخنران سوم مراسم یوسف فرناندز فعال اسپانیایی. دبیر شورای اسلامی اسپانیا بود. یوسف فرناندز در توصیف تفاوت های انقلاب اسلامی و رهبری امام با دیگر رخدادهای منطقه ای افزود آنچه در بهار عربی در کشورهای شمال آفریقا و خاور میانه رخ داد و در اکثر آنها به شکست انجامید دلیلش همین بود که رهبری آن جنبش ها با کسانی بود که مثل امام خمینی(ره) متفکر و دانشمند نبودند و عمق نگاه ایشان را نداشتند.

فرناندز در ادامه بیان داشت که امروز با تشکیل بلوک های جدید در جهان مثل بریکس و تلاش برای پایان دادن به حاکمیت دلار در اقتصاد جهان، می بینیم که همان راه حل امام خمینی(ره) دارد به تدریج در میان کشورهای دیگر مورد توجه قرار می گیرد. راهی که با تاکید امام بر استقلال از قدرت های جهانی از چهل سال پیش آغاز شده بود.

فرناندز در پایان سخنان خود گفت می خواهم محورهای مورد تاکید امام خمینی(ره) در ایجاد تحول بزرگی که رقم زد را در سه مورد خلاصه کنم: اول از همه تاکید بر اسلام و اسلامی بودن انقلاب که آن را از همه حرکات دیگر متمایز می کرد، دوم تاکید بر استقلال انقلاب و نظام اسلامی که آن را از زیر سلطه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی قدرت ها بیرون نگاه دارد و سوم تاکید بر علم و دانش و بهره گرفتن از آن که باعث شد امروز ایران پیشرفت های بزرگی کرده و بتواند نه تنها نیازهای خود را تولید کند، که توان دفاعی و بازدارنده خود را بسیار بالا ببرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha