۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85129273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح همسویی صنعت و دانشگاه در یک واحد تولیدی زنجان کلید خورد

زنجان- ایرنا - مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو از آغاز اجرای طرح همسویی صنعت و دانشگاه به نام شهید علی وردی در این مجموعه خبر داد.

بهزاد ظهیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای این طرح، شکوفایی و بالندگی صنعت و اقتصاد کشور و ایجاد ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه است.

وی اظهار کرد: بر مبنای این طرح کارخانجات صنعتی با ایجاد زمینه های تجربی و مهارتی به عنوان کارگاه های عملی، موجب ارتقای آموزش های نظری دانشگاه ها می شوند و خلأهای موجود را در حوزه آموزش به نیروی انسانی مورد نیاز صنایع مرتفع می کنند.

این مسوول با بیان اینکه اجرای این طرح، حلقه گمشده رشد و بالندگی صنعت است، افزود: با اجرایی شدن این طرح، صنایع کشور می‌توانند از ظرفیت های خود به عنوان کارگاه های عملی و آزمایشگاه جهت بالا بردن ضریب آموزشی دانشگاه ها استفاده کنند و نیازهای تخصصی خود را از این طریق تامین نمایند.

ظهیری با اشاره به پیشقدم بودن این واحد تولیدی در این طرح مهم، گفت: امیدواریم سایر واحدها و صنایع نیز با برنامه ریزی آموزشی جهت هرچه نزدیکتر شدن فضای دانشگاهی به فضاهای تولیدی اقدام کنند که موجب رفع نیازهای صنایع و پیشرفت کشور می شود.

وی گفت: مراسم افتتاحیه این طرح به عنوان برنامه مشترک وزارتخانه های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه مهارت افزایی و اشتغال آفرینی دانشجویان به میزبانی یکی از واحدهای زیرمجموعه شرکت ایران ترانسفو برگزار شد.

به گزارش ایرنا، گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاولت‌ آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha