ایرانیان از گذشته در عین آراستگی تلاش در حفظ هویت خود داشتند

گرگان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ایرانیان از گذشته تاکنون در عین زیباپوشی، آراستگی و زیبایی سعی بر حفظ هویت اصیل خود داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی گرزین عصر چهارشنبه در آیین اولین و خاص‌ترین رویداد بزرگ و لباس در گرگان، اظهار کرد: لباس تمیز و مرتب پوشیدن در واقع احترام گذاشتن به مردم است و شخصیت و تفکر انسان را به دیگران می‌رساند.

وی بیان کرد: حرمت دیگران ایجاب می‌کند که لباسی که معرف شخصیت انسان است، مرتب و تمیز باشد.

گرزین تاکید کرد: البته توصیه شده، این لباس نباید هر لباسی باشد، بلکه باید در عین آراستگی، وزانت هم داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: فطرت توحیدی و پاک مردم ایران زمین از گذشته تاکنون وجود داشته و ایران از قبل و بعد اسلام، اهل بلند همتی، وقارت، عظمت، بلندنگری و ایمان و تقوا بودند.

گرزین ادامه داد: این ویژگی‌های ذاتی ایرانیان باعث شده تا دشمنان این نقطه اتکا و قوت را هدف بگیرند، اما بدون شک با خوش‌فکری، به روز بودن، بلندهمت بودن و ویژگی‌های شاخص و بارز ایرانیان باعث شده تا نقشه‌های دشمنان خنثی شود.

وی یادآور شد: تولیدکنندگانی که امروز در این رویداد حضور دارند، در واقع با هویت تاریخی ایرانی اسلامی به جنگ فرهنگی که دشمن به راه انداخته، رفته‌اند.

وی تصریح کرد: وزانت و به روز بودن این تولیدکنندگان ضمن حفظ و تثبیت هویت ایرانی اسلامی، آن را به تعالی نیز می‌رسانند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نمایشگاه عرضه مد و لباس بانوان با حضور طراحان، تولیدکنندگان و ویژند (برندهای برتر مد و پوشاک) در ۱۰۰ غرفه از امروز دهم تا دوازدهم خرداد ماه با رویکرد عرضه لباس‌های ایرانی و اسلامی در تالار پیوند آغاز شده است.

رمضان یازرلو در این مراسم گفت: گلستان پس از استان‌های همدان، کرمانشاه، اصفهان، زنجان، گیلان و خراسان شمالی میزبان این نمایشگاه است.

وی اظهارکرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حجاب ایرانی اسلامی از جمله اهداف این نمایشگاه است و طراحان و تولیدکنندگان با تخفیفات ویژه‌ای به عرضه تولیدات خود می‌پردازند.

وی با مهم شمردن اجرای برنامه‌هایی مناسب برای تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید، گفت: نمایشگاه عرضه مد و لباس اقوام و مذاهب مختلف ایران یکی از راهکارهای مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

از گلستان ۶ غرفه در رشته‌های چرم ماندگار و پوشاک حجاب در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل دفتر امور بانوان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha