۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85501341
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هفته پایانی مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس + فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - پرونده هفته هفتم و پایانی مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس عصر جمعه با برگزاری رقابت‌های روز دوم این هفته، با تاخت ۶۹ سر اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هشت کورس شامل ۲ دور هزار متری، یک دور ۱۲۰۰ متری، چهار دور ۱۶۰۰ متری و یک دور ۱۷۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان، بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد «تروبرد هندیکاپ» در دسته هفت برگزار شد، ۱۰ سر اسب به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «بای بای بوی» زودتر از سایر اسب‌ها از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «بل تایم» و «وایلد رز» به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون (maiden) در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۶ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «واندیک» اول شد و اسب‌های «سانانا» و «ماکان لاو» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ برگزار شد، ۱۲ سر اسب به مسافت ۱۲۰۰ متر باهم به رقابت پرداختند که اسب «ریو لیدر» با پیشی‌ گرفتن از رقیبان اول شد و اسب‌های «داز سلنا» و «وی آی پی» به ترتیب رتبه دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم روز دوم از هفته هفتم و پایانی مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس، که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ بود، با شرکت ۹ سر اسب به مسافت ۱۷۰۰ متر برگزار شد، که اسب «دیزنی لند» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «بابا صفا» و «همای جان» به‌ ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات هم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته میدان آزاد بود، ۹ سر اسب به مسافت ۱۶۰۰ متر با هم رقابت کردند که اسب «رانر هورس» اول شد و اسب‌های «اصلان» و «دومنیک» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم این مسابقات ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته یک بود که با شرکت هفت سر اسب به مسافت ۱۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «فوکوس نورا» اول شد و اسب‌های «انیم» و «آلپار» به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در دور هفتم روز دوم از هفته هفتم و پایانی مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته یک بود، هفت سر اسب به مسافت ۱۶۰۰ متر به رقابت پرداختند که اسب «بلاتو» با پیشی‌ گرفتن از رقبا اول شد و اسب‌های «سامر سانگ» و «فرناندو» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور هشتم و پایانی این هفته از مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته یک بود و با شرکت ۹ سر اسب به مسافت ۱۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «کاپیتان کلاته» اول شد و اسب‌های «یادگار جاهد» و «پهلوان گز» به ترتیب دوم و سوم شدند.

متولیان برگزاری این مسابقات برای روز دوم از هفته هفتم و پایانی این رخداد ورزشی مبلغ ۲۸ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده اند که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

همچنین براساس اعلام هیات سوارکاری گلستان، مسابقات اسبدوانی این استان از فردا در مجموعه سوارکاری شهرستان بندرترکمن آغاز می‌شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم استان گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقه مندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha