۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85129357
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

لباس کودک و نوجوان، صنعت پررونق دنیای مد و لباس

۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبر: 85129357
لباس کودک و نوجوان، صنعت پررونق دنیای مد و لباس

گرگان - ایرنا - تولید لباس کودک و نوجوان، یکی از صنایع پردرآمد و در عین حال، جهت‌دهنده به فرهنگ و شیوه انتخاب پوشش نسل آینده است. برگزاری رویداد مد لباس کودک و نوجوان در گرگان فرصت مناسب عرضه لباس‌های مناسب به جامعه هدف و معرفی سبک‌های جدید پوشش است که مورد استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، طراحی لباس کودک و نوجوان یکی از صنایع مهم و پردرآمد به‌شمار می‌رود و طراحان این حوزه با استفاده از طرح و رنگ‌های متنوع تلاش می کنند طیف وسیعی را به خرید محصول خود ترغیب کنند.

وقتی به تالار پیوند گرگان می رسم طراحان و تولیدکنندگان لباس آرام آرام در حال ورود به سالن هستند.

هنوز ساعت کاری نمایشگاه شروع نشده ولی کودکان و نوجوانان بسیاری همراه با خانواده وارد تالار می شوند.

حضور کودکان و نوجوانان یک ساعت قبل از ساعت کاری نمایشگاه، پیام امیدبخشی برای مدیران، مسوولان و برنامه‌ریزان مرتبط با پوشاک کودک و نوجوان دارد.

هنوز به‌قول قدیمی‌ها یخ نمایشگاه باز نشده اما کودکان و نوجوانان بیش از بزرگ‌ترها هیجان دارند و در همان بدو ورود با شور و اشتیاق وصف ناشدنی به سمت ورودی سالن می‌دوند.

لباس کودک و نوجوان، صنعت پررونق دنیای مد و لباس
خوشحالم در نمایشگاه مد و لباس غرفه ای به لباس کودکان اختصاص دادند

کودکی ۱۰ ساله که همراه خاله خود از غرفه ای دیدن می‌کند به ایرنا گفت: در بازار لباس مناسب سنم به راحتی پیدا نمی شود و زمانی که متوجه شدم غرفه ای در این نمایشگاه مد و لباس برای ما اختصاص یافته از خانواده خواستم مرا به این مکان بیاورند و لباس های مورد نظر خودم را پیدا کنم.

نیایش سادات موسوی افزود: خوشحالم که در این جشنواره به قشر همسن و سال من توجه شده و لباس‌هایی با پارچه‌های رنگارنگ برای ما عرضه می‌شود.

لباس کودک و نوجوان، صنعت پررونق دنیای مد و لباس
نوع طراحی لباس تاثیرات مستقیم روحی و جسمی بر روی فرزندانمان می‌گذارد

آرام نوری یکی از مادران حاضر در این رویداد فرهنگی هم گفت: انتخاب پارچه نخی و فاقد الیاف مصنوعی در طراحی و تولید لباس کودک و نوجوان در غرفه های کودک و نوجوان بیشتر مورد توجه گرفته است.

وی بیان کرد: نوع طراحی لباس تأثیرات مستقیم روحی و جسمی بر روی فرزندانمان می گذارد و در این رویداد به این‌ مهم توجه شده است.

لباس کودک و نوجوان، صنعت پررونق دنیای مد و لباس
ضرورت توجه به طراحی لباس کودک و نوجوان؛ اصلی مهم و بنیادین

یکی از پدران حاضر در اولین رویداد بزرگ مد و لباس هم گفت: انتخاب پوشاک مناسب به حفظ سلامت روان کودکان و نوجوان کمک می کند و طراحی و تولید داخلی لباس های کودک و نوجوان د کاهش قیمت این پوشاک در بازار تاثیرگذار است.

محمد صالحی افزود: کمبود لباس هایی با طراحی ایرانی کودک و نوجوان در بازار ملموس است و حضور طراحان و تولیدکنندگان با ارائه مجموعه‌ای از لباس کودک از امتیاز ویژه این رویداد فرهنگی به شمار می‌رود.

لباس کودک و نوجوان، صنعت پررونق دنیای مد و لباس

طراحی لباس کودک و نوجوان در کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده است

الهه گلکارزاده موسس و طراح برند الیما هم در گفت و گو با ایرنا گفت: لباس‌های ست مادر و کودک را این ویژند انجام می‌دهد و در هر نمایشگاهی که حضور یافتیم با استقبال چشمگیر خانواده‌ها و به خصوص فرزندانشان روبرو شدیم.

وی افزود: در کشور طراحی لباس کودک و نوجوان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و در این حوزه ضعیف عمل شده است.

این طراح و تولیدکننده لباس کودک و نوجوان افزود: پس از سن تکلیف بسیار تاکید شده که پوشش باید کامل تر شود ولی متاسفانه لباس مناسب آن ها برای این مهم آماده نشده و این یکی از چالش های اساسی است.

وی اظهار داشت: با حمایت دولت و مسوولان در طراحی پارچه و تولید لباس کودک و نوجوان این چالش قابل حل است.

وی بیان کرد: در طراحی پارچه و لباس کودک باید اختصاصی‌تر و شادتر عمل کرده و جذابیت لباس برای این قشر بسیار مهم است.

گلکارزاده افزود: ما طراحان و تولیدکنندگان پوشاک کودک و نوجوان در صورت حمایت های لازم طرح های متنوع تر و بهتری را می توانیم داشته باشیم

وی اظهار داشت: توجه کودکان و نوجوانان به این غرفه ها نشان داد که این قشر چنانچه لباس مناسب خود را از طرح های داخلی پیدا کنند به دنبال هویت ایرانی و اسلامی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اولین رویداد مد و لباس بانوان از دهم تا دوازدهم خردادماه ماه به مدت ۳ روز در جاده گرگان - ساری در تالار پیوند روبروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان دایر است.

این رویداد فرهنگی در بخش‌های کودک و نوجوان، لباس های مجلسی، اداری، ورزشی و زیورآلات با حضور طراحان و تولیدکنندگان برجسته کشور در ۱۰۰ غرفه متنوع در این نمایشگاه آثار خود را عرضه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha