بیکاری عامل اصلی کاهش ازدواج و نرخ باروری است

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان سازمان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت یکی از سیاست‌ها و راهبردهای اساسی کشور و جهاد دانشگاهی است گفت: عامل اصلی کاهش ازدواج و جمعیت، بیکاری و در نتیجه آن کاهش انگیزه ازدواج در جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مسعود ابراهیمی» روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس جدید سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد، افزود: سازمان جهاد دانشگاهی برای افزایش جمعیت و نرخ باروری برنامه های متعددی را در دستور کار دارد که امیدواریم موجب جوانی جمعیت شود.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما در یک جنگ اقتصادی با جهان به سر می برد، گفت: ما امروز ناچاریم ابزارهای متناسب با این جنگ اقتصادی را طراحی و اجرا کنیم و مهمترین راهبردی که سازمان جهاد دانشگاهی در این جنگ اقتصادی برای آن برنامه ریزی کرده، استفاده از ابزار دانش و فناوری برای افزایش تولید، ثروت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است.

بیکاری عامل اصلی کاهش ازدواج و نرخ باروری است

ابراهیمی با اشاره به اینکه سیاست های سازمان جهاد دانشگاهی در دور جدید مبتنی بر تعامل، همکاری و هم افزایی با همه دانشگاه ها و سازمان ها و دستگاه های اجرایی است، گفت: بر اساس اساسنامه سازمان، هدف کلی و نهایی جهاد دانشگاهی که در دور جدید برجسته شده است، فعالیت های فرهنگی در همه زمینه ها است که عملیاتی خواهند شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه بنا داریم با فعال کردن و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و با همکاری همه دستگاه ها، در کشور اشتغال زایی و تولید ثروت را افزایش دهیم، در خصوص رییس جدید جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم گفت: آقای حدیدی را در مدت زمان اندکی که شناختم، انسانی خوش فکر دیدم که امیدوارم با اجرایی کردن برنامه های خود موجبات توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه بیش از پیش فراهم شود.

جهاد دانشگاهی به دنبال حل مشکلات اساسی کرمانشاه است

رییس جدید سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به اینکه برای پیشبرد اهدافمان وظیفه داریم باوجود همه مشکلات داخلی و خارجی، کار و تلاش کنیم افزود: ما سرباز انقلابیم و برای رقم زدن اتفاقات مثبت در استان کرمانشاه با همه دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی تعامل و همکاری خواهیم داشت.

بیکاری عامل اصلی کاهش ازدواج و نرخ باروری است

«مسلم حدیدی» یکی از راهبردهای اصلی جهاد دانشگاهی در کرمانشاه را حل معضلات و مشکلات استان بیان کرد و در ادامه اظهار داشت: برای توسعه کرمانشاه نیازمند راهبرد هستیم که گروه مدیریت راهبردی را تشکیل و به عنوان نمونه در حوزه پژوهش و فناوری در عرصه هایی چون خام فروشی، منابع آبی، کشاورزی و سایر حوزه های با اهمیت در استان کرمانشاه ورود کردیم و به دنبال حل مشکلات در این حوزه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری وضعیت مناسبی ندارد و ۵۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاهی استان هم بیکار هستند، افزود: لازم به ذکر است ۱۵ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در استان کرمانشاه داریم و ما وظیفه داریم از این ظرفیت عظیم استفاده کرده و با کار جهادی و تلاش شبانه روزی بخشی از مشکلات آنها را مرتفع کنیم.

در انتهای این مراسم «مسلم حدیدی» به عنوان رییس جدید سازمان جهاد دانشگاهی در استان کرمانشاه معرفی و از زحمات «بهرام بادکو» تقدیر شد.

در حکم مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی خطاب به مسلم حدیدی آمده است: انتظار می رود نسبت به استفاده از تمام ظرفیت‌های معنوی، مادی و سرمایه های انسانی جهاد دانشگاهی به ویژه تقویت نقش آفرینی اعضای آن سازمان در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ارتقاء جهاددانشگاهی، گسترش فضای انقلابی و ارتقاء علمی و عملی جهاددانشگاهی اهتمام ورزید.

بیکاری عامل اصلی کاهش ازدواج و نرخ باروری است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha