امیدآفرینی از شاخص‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدآفرینی از مولفه‌های مهم افزایش مشارکت مردم در انتخابات است که باید در این راستا اقدامات دولت و نظام برای مردم بیان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار داشت: وظیفه‌ای که وزارت کشور در موضوع انتخابات مشخص کرده و در اولین اقدام ضروری باید ستاد انتخابات تشکیل و اعضای ستاد تعیین و ابلاغ‌ها صادر شوند.

اعضای ستاد انتخابات استان مشخص و احکام آنان نیز ابلاغ شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم چهار مولفه اصلی انتخابات امسال است، بیان کرد: در حوزه مشارکت که اصلی‌ترین و مهمترین برنامه ستاد انتخابات استان است از سال گذشته اقدامات خوبی شروع شده است.

طالبی تصریح کرد: دشمن به دنبال ترویج ناامیدی در جامعه است تا بزرگترین رخداد نظام جمهوری اسلامی که موضوع انتخابات و حضور مردم در پای صندوق رأی است، کمرنگ شود تا با اهداف خود دست یابند.

وی گفت: هر اقدامی که باعث امیدبخشی مردم شود در مشارکت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت و بیان اقدام های دولت در حوزه‌های سیاسی، عمرانی و نظارتی باعث امیدبخشی در جامعه می‌شود.

طالبی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی و در مناسبت‌های مختلف از سال گذشته گام های خوبی برداشته شد که سعی کردیم قشر خاکستری جامعه را به میدان بیاوریم و در اجرای جشنواره‌های مفرح و شاد اسلامی از ظرفیت هنرمندان بومی استفاده شد که نشاط اجتماعی را به همراه داشت.

وی افزود: همچنین سعی شده است که در کنار برگزاری جشنواره‌ها اقدامات تبیینی انجام و توفیقات نظام اسلامی و دولت در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی برای مردم بازگو می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: تبیین دستاوردها و توفیق های انقلاب و نظام اسلامی در راستای امیدبخشی برای حضور منسجم ، معنادار و باشکوه مردم در پای صندوق رای است.

طالبی بیان کرد: در بحث امنیت انتخابات منتظر ابلاغ وزارت کشور هستیم و جلسات کمیته امنیتی انتخابات به صورت منظم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به طور یقین برنامه‌ریزی دارد که ضربه‌هایی در حوزه‌ امنیتی و در موضوع انتخابات وارد کند اما با این وجود باید هوشیاری لازم را داشته باشیم که البته خراسان جنوبی جزو استان های امن کشور محسوب می شود.

طالبی یادآور شد: در حوزه رقابت انتخابات براساس اطلاعات اولیه مشکلی نخواهیم داشت و بسیاری از جریان‌ها و احزاب مختلف احساس تکلیف کردند و شاهد رقابتی پرشور در استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در حوزه سلامت نیز با توجه به اینکه ستاد انتخابات یک ستاد بی‌طرف و مجری سلامت انتخابات است نهایت تلاش بر همین امر استوار است و از ۲ ماه گذشته آموزش‌های لازم و مرتبی در سطح بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و ستاد استان در حال برگزاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب‌شناسی انتخابات‌های ادوار گذشته انجام شده و نتایج را به وزارت کشور منعکس کردیم،گفت: یک مشکلی که وجود دارد این است که قانون جدید انتخابات باید سریعتر تعیین تکلیف شود تا مشکلی ایجاد نشود.

طالبی بیان کرد: تا زمان ابلاغ قانون جدید انتخابات، قانون قبلی برای ما مرجع خواهد بود و از آن استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه به صورت شفاف، بی‌طرفانه و بدون اینکه گزارشی به اسم گروهی یا جریانی باشد موضوع‌ انتخابات پیگیری خواهد شد، بیان کرد: ابلاغ برنامه‌ زمانبندی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات و همچنین اطلاعیه مبنی بر استعفای داوطلبان موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ( ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام) نیز به فرمانداری‌ها ارسال شده است.

طالبی گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی(آفلاین) خواهد بود اما در صورت بروز مشکل زمینه انتخابات دستی هم فراهم است.

وی افزود: مکان مناسب و تجهیزاتی را برای برگزاری انتخابات در استان مشخص کردیم که تامین آن در دستور کار است چون هرچه این مکان و تجهیزات‌ها مطلوب‌تر فراهم باشد، روند کار تسهیل می‌شود.

اعضای ستاد انتخابات خراسان جنوبی مشخص شدند

براساس احکام صادره با امضای استاندار خراسان جنوبی، «سید محمدرضا طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان، «موسی سلیمی» مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به عنوان عضو و دبیر ستاد انتخابات استان، «ناصر ناصری» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان، «مهدی مرادی» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مشخص شدند.

همچنین «مهدی قائمی امیری» مدیرکل حراست استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان، «عباسعلی ملکی» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان، «شهرام حیدرزاده» مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری به عنوان عضو و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان و «مرتضی امیرآبادی زاده» مدیرکل ثبت احوال استان به عنوان دیگر اعضای ستاد انتخابات خراسان جنوبی منصوب شدند که در این جلسه احکام خود را از استاندار خراسان جنوبی دریافت کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha