مناسبت‌ها فرصتی برای اجرای برنامه‌های شاد با پیوست اسلامی است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید از فرصت مناسبت‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های شاد استفاده شود و این برنامه‌ها پیوست اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی مشارکت و مساعدت مسوولان استانی برای اجرای بهینه برنامه‌های ستاد غدیر استان افزود: اجرای برنامه‌های شاد توسط ستاد مردمی غدیر در استان دنبال می‌شود و در جشن‌های مناسبتی مانند دهه امامت و ولایت باید زمینه شادی و نشاط جوانان فراهم شود تا به سمت و سوی دیگر منحرف نشوند.

وی گفت: البته برنامه‌های شاد و فرهنگی باید پیوست اسلامی داشته باشد و برای ایجاد شادی در این برنامه‌ها می‌توان از موسیقی‌های مقامی و سنتی و ئتاتر استان استفاده کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در فضایی که دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب و نظام است باید اقدامات فرهنگی و محور برنامه‌های دهه امامت و ولایت، امیدآفرینی باشد.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی غدیر با نهایت تلاش، حق مطلب در حوزه امامت و ولایت را ادا کرده است گفت: واقعه غدیر و انتصاب حضرت علی (ع) به امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) از اهمیت والایی برخوردار است.

طالبی افزود: این در حالی است که امروز دشمن با همه قدرت به میدان آمده و جنگ نرم را در دستور کار قرار داده است، بخش از اقدامات دشمن در جنگ ترکیبی و نرم، دین‌زدایی و انحرافات مذهبی در دین مبین اسلام به ویژه مذهب شیعه است لذا باید به عنوان شیعیان مکتب جعفری برای مقابله با دشمن، تبلیغ هوشمندانه را در دستور کار داشته باشیم.

وی گفت: در جنگ نرم فرهنگی، فاصله انداختن مردم از دین و آموزه‌های دینی هدف دشمن است که مساله حجاب، تخریب مساجد، اعتقادات دینی، ائمه و علما از جمله آنهاست و ما با اقدامات خود می‌توانیم برنامه‌های دشمن را خنثی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به انتخابات اسفند امسال اشاره کرد و افزود: ۲ انتخابات مهم و سرنوشت ساز را پیش رو داریم و دشمن از الان این موضوع را هدف قرار داده که در اخبار و تحلیل‌ها واضح است لذا تلاش برای مشارکت بالای مردمی در انتخابات وظیفه همگانی است.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح استانی، ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای توفیقات بزرگی داشته است اما نتوانسته‌ایم آنطور که شاید به سمع و نظر مردم به ویژه جوانان برسانیم تا دشمن از فضای موجود بهره‌برداری نکند.

طالبی گفت: دشمن تلاش دارد از مشکلات معیشتی و اقتصادی سوء‌استفاده کند البته ما منکر این مشکلات نیستیم اما در کنار آنها اقدامات بسیار بزرگی در کشور صورت گرفته که باید به درستی در مناسبت‌ها برای مردم تبیین شود.

وی بر ارائه و تبیین عملکرد دولت سیزدهم در برنامه‌های مناسبتی تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند دولت چه زحماتی می‌کشد یا چه حق و حقوقی را ادا کرده است که از جمله آنها توجه به حق و حقوق کارگران، رتبه‌بندی معلمان و ادامه طرح های نیمه‌تمام است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت سیزدهم پروژه جدیدی را تعریف نکرد بلکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبل که هزینه زیادی از بیت المال برای آنها هزینه شده را در دستور کار قرار داده لذا انتظار است در کنار برنامه‌های محتوایی واقعه غدیر اقدامات دولت و نظام نیز برای مردم تبیین شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نسبت به فضاسازی تبلیغی خیابان‌های اطراف خود اقدام کنند و البته از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز شود همچنین به منظور تشکیل جلسات ستاد غدیر ابلاغ برای فرمانداران صادر می‌شود تا برنامه‌های مختلفی برای دهه امامت و ولایت برنامه‌ریزی و اجرا شود.

طالبی تصریح کرد: برنامه‌های غدیر مردم‌پایه است و متولی گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله دهه امامت و ولایت ستاد مردمی است لذا دستگاه‌ها نقش حمایت و پشتیبانی دارند.

وی برنامه اطعام، آذین‌بندی سطح شهر و تبلیغات محیطی، استقرار ایستگاه کودک، برگزاری مسابقه فوتسال جام غدیر، شب شعر غدیر، اجرای سرود و راه‌اندازی پویش هر مغازه یک پرچم را از جمله برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان در گرامیداشت دهه امامت و ولایت ذکر کرد.

فاصله عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نام دارد که امسال از هشتم تیر آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha