کارویژه روابط عمومی‌های خراسان جنوبی در سال جاری مشخص شد

بیرجند - ایرنا - مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی گفت: اطلاع‌رسانی اقدامات دولت و خدمات دستگاه‌های اجرایی، کارویژه روابط عمومی‌ها در سال جاری است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمود مقامی در ارتباط وبیناری با مدیران روابط عمومی‌های فرمانداری‌های یازده‌گانه استان اظهار کرد: امسال را به صورت ویژه از سوی استاندار ماموریت پیدا کردیم که در حوزه اطلاع‌رسانی، اقدامات دولت به ویژه کارویژه‌هایی که فرمانداران و مدیران کل در سطح شهرها و روستاها پیگیری می‌کنند مورد بررسی قرار گیرد و انعکاس هنرمندانه و جامع انجام شود.

وی گفت: استاندار خراسان جنوبی ابتدای امسال در شورای اداری ۶ راهبرد را در حوزه مسائل کلان استان برای مدیران دستگاه‌های اجرایی مشخص کردند که در کنار این راهبردها، اطلاع‌رسانی به عنوان راهبرد فوری و ویژه مشخص شد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی ادامه داد: بر حسب تاکیدات استاندار در حوزه اطلاع‌رسانی از همه دستگاه‌های اجرایی خواستیم حلقه مشورتی برای مجموعه خود راه‌اندازی کنند که اولین جلسه دستگاه‌های اجرایی درباره اینکه چه کاری انجام دهیم که برای اطلاع‌رسانی آن مجموعه و دستگاه اتفاق مثبتی رقم بخورد و بتوانیم در حوزه امیدآفرینی مردم هم گام‌های مؤثری برداریم، برگزار شده است.

وی گفت: گزارش این جلسات در ۲ مقطع زمانی به استاندار خراسان جنوبی ارائه شد که رضایت کامل داشتند و امسال اولین بار مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی سنگ تمام گذاشتند و توانستیم در هفته روابط‌ عمومی‌ کارویژه جدیدی را در حوزه اطلاع‌رسانی تعریف کنیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

رویش در حوزه اطلاع‌رسانی شهرستان‌ها

مقامی با اشاره به لزوم احیا و هویت جدید روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها و سازماندهی آنها در سال جاری افزود: در همین راستا شاهد هستیم که با برگزاری گردهمایی روابط عمومی‌ها در شهرستان‌ها، رویش خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی در شهرستان‌ها رقم خورده است.

وی بیان کرد: حوزه اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌ها و سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله موضوعاتی است که در سامانه ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مجموعه روابط عمومی موثر است که امیدواریم در هفته دولت طعم شیرین زحمت‌هایی که یکایک شما می‌کشید را احساس کنیم و گام موثر و مفیدی را برای حوزه دولت برداریم.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی با تاکید بر لزوم بازنگری شبکه اطلاع‌رسانی گفت: در حال حاضر بستر انتشار اقدامات فرمانداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه صدا و سیما، کانال‌های شهرستانی و کانال فرمانداری‌هاست اما آن گونه که باید ضریب نفوذ این اطلاع‌رسانی در بخش اقشار مختلف مردم رقم نخورده است.

کانال اطلاع‌رسانی جامع هر منطقه راه‌اندازی می‌شود

وی به حضور در شهرستان بشرویه و انتقاد امام جمعه از ضعف و فراگیر نبودن حوزه اطلاع‌رسانی خدمات دولت سیزدهم به مردم اشاره و تصریح کرد: در همین راستا با اقدام جهادی فهرستی از روستاهای هدف تهیه می‌شود و با هماهنگی بخشداران و دهیاران کانال اطلاع‌رسانی مرکزی جامع در هر شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

مقامی از روابط عمومی‌ها خواست طی یک هفته آینده، جامعه هدف در حوزه اقشار، اصناف، بازاریان، کشاورزان، تولید کنندگان و روستاییان را مشخص کنند تا کانال اطلاع‌رسانی جامع هر شهرستان شکل بگیرد.

وی در ادامه به پروژه‌های سفر رئیس جمهور و استاندار اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقاتی که باعث شد اولین سفر دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی رقم بخورد موضوع پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور بود که از این حیث استان خراسان جنوبی رتبه اول را داشت.

تهیه گزارش‌های مستند از مصوبات سفر رئیس جمهور و استاندار

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور خیلی برای مردم ملموس نیست افزود: در همین راستا تا هفته دولت با محوریت مصوبات سفر رئیس جمهور و مصوبات سفر استاندار باید یک مستند گزارشی، تصویری و خبری تهیه و اطلاع‌رسانی عمومی شود.

وی بیان کرد: این یادآوری و تکرار آن ضمن اینکه ارائه گزارش عملکرد مدیران شهرستانی به مردم است موجب افزایش اعتماد، انعکاس روحیه همدلی مدیران شهرستانی برای سرعت بخشیدن به امور و امیدآفرینی در سطح جامعه می‌شود.

مقامی با اشاره به اهمیت حکمرانی بخش اطلاع‌رسانی حوزه دولت در شهرستان درخواست کرد که روابط عمومی‌ها براساس اقتضائات حوزه شهرستانی خود یک برنامه ۶ ماهه تعریف و انتظارات خود از مجموعه صدا و سیما، مطبوعات مرکز استان و مطبوعات محلی و مجموعه استانداری را بیان کنند.

روابط عمومی‌ها برای شعار سال برنامه تعریف کنند

وی با بیان اینکه مردم باید طعم شیرین فعال بودن واحدهای تولیدی شهرستان‌ها را احساس کنند گفت: با توجه به شعار سال ۱۴۰۲ و کارویژه‌های استانداری که در حوزه معاونت اقتصادی و امور عمرانی برای رفع موانع تولید پیگیری می‌شود باید روابط عمومی‌ها برای آن برنامه تعریف کنند که در حوزه رشد تولید در چه وضعیتی قرار داریم.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی درخواست کرد: اگر واحد تولیدی تعطیل است و امکان آن وجود دارد که در سفرهای شهرستانی استاندار مورد بازدید قرار گیرد، اعلام شود.

وی بر لزوم ارتباط با مردم تاکید کرد و گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مساجد و در بین مردم حضور دارند اما آن طور که باید اطلاع‌رسانی نمی‌شود البته شاید خبر و عکس آن منتشر شود اما نیاز است که نوع روایت ملاقات‌های مردمی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و میز خدمت را تغییر دهیم.

لزوم خارج شدن اطلاع‌رسانی از حالت معمولی و کلیشه‌ای

مقامی تصریح کرد: باید اطلاع‌رسانی را به شکلی رقم بزنیم که از حالت روتین و کلیشه‌ای خارج شود تا مردم احساس کنند هر لحظه‌ای که اراده می‌کنند در هر قسمتی از شهر یا روستا می‌توانند با فرماندار، بخشدار و مدیران صحبت کنند و ببینند که آنان مشغول کار و تلاش هستند.

وی به نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: استان خراسان جنوبی از حیث واگذاری زمین رتبه اول و از نظر پیگیری موضوع رتبه سوم کشوری را دارد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی گفت: سال ۱۴۰۱ اتفاق مبارکی رقم خورد و با کار تیمی که شاهد هستیم این امتیاز برای استان ما ذخیره شد لذا درخواست می‌شود در شهرستان‌ها با همکاری اداره راه و شهرسازی و هدایتگری فرمانداران، هر ۲ هفته یا حداقل به صورت ماهانه روایتی از وضعیت پیشرفت نهضت ملی مسکن ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha