۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85119889
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

 حضور سوریه در اجلاس سران عرب مدیریت آینده خود را ثابت می کند

دمشق - ایرنا - حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در اجلاس سران کشورهای عربی در جده توانایی این کشور برای مدیریت آینده خود را ثابت می کند.

به گزارش ایرنا از رسانه های سوریه، وزارت خارجه چین اعلام کرد که شرکت سوریه در اجلاس سران کشورهای عربی در جده توانایی کشورهای عربی را جهت مدیریت سرنوشت و آینده خود ثابت می کند. تقویت همبستگی و همکاری عرب با آرزوهای مردم و رویکرد عصر کنونی مطابقت دارد.

اجلاس سران عرب عصر روز جمعه گذشته با حضور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در شهر جده آغاز بکار کرد.

«بشار اسد» بر لزوم حل و فصل ریشه‌ای مشکلات و بحران‌های منطقه تاکید کرد و گفت که روند آشتی های منطقه‌ای امیدها را افزایش می دهد.

رئیس جمهور سوریه در سخنان خود در سی و دومین اجلاس سران عرب در جده در سخنانی اظهار داشت: صلح ها و گفت وگوهایی سازنده که میان کشورهای عرب انجام شده یک فرصتی تاریخی برای تنظیم مجدد امور فیمابین کشورهای عربی بدون دخالت خارجی است.

آشتی در جهان عرب

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از دیدن آشتی در جهان عرب که نگاه جدیدی به کشورهای منطقه اضافه کرده و امید را به جمع مردم آنها آورده است، خوشحال هستیم.

وی اظهار کرد: چین حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه را در نشست سطح اجلاس شورای اتحادیه کشورهای عربی و گردهمایی خانواده بزرگ عرب تبریک می گوید و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نشانگر تقویت همبستگی و همکاری از طریق گفت وگو و مشورت آرزوهای مردم است و همچنین به طور کامل ثابت می کند که کشورهای عربی قادر به مدیریت سرنوشت و آینده خود به تنهایی هستند.

نینگ اعلام کرد که “شی جین پینگ” رئیس جمهور چین به مناسبت این اجلاس پیام تبریکی به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان ارسال کرد وتاکید کرد که چین نتایج اجلاس چین و عرب را با روحیه دوستی اجرا خواهد کرد و برای ایجاد سطح بالاتری از مشارکت استراتژیک چین و عرب تلاش خواهد کرد.

نینگ گفت: چین به عنوان یک دوست صادقانه جهان عرب به حمایت از کشورهای عربی در تقویت استقلال و وحدت استراتژیک خود ادامه خواهد داد و نقش بیشتری در امور منطقه ای و بین المللی و ترویج صلح، ثبات و توسعه خواهد داشت.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

وزیران امور خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب دعوت شده بود و در جده مورد استقبال مقامات دولت ریاض قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha