آسمان استان اردبیل طی امروز و فردا صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود

اردبیل - ایرنا - بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که جو استان اردبیل طی امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه دوم و سوم خرداد) تا ظهر نسبتاً پایدار و عموماً آسمان صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) رشد ابرهای همرفتی، وزش باد جنوبی تند تا گاهی نسبتاً شدید و رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق در بیشتر مناطق استان اردبیل انتظار می‌رود.

بر اساس این گزارش ، با توجه به وزش باد جنوبی هوای نسبتا گرم و افزایش غلظت گرد و غبار در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد شد ، اما از روز پنجشنبه (چهارم خرداد) با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو بر میزان ابرناکی افزوده شده و در ساعات بعد از ظهر و عصر میزان ناپایداری‌ها شاخص خواهد بود.

در این مدت همچنین وزش تندبادهای لحظه‌ای، رخداد رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد ، بارش تگرگ، اصابت صاعقه و در برخی مناطق آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی استان پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا از دمای هوا در مناطق مختلف استان اردبیل تا قدری کاسته می‌شود ، اوج ناپایداری‌ها روز پنجشنبه و در شهرستان‌های مرکزی، گرمی و انگوت انتظار می‌رود.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha