رییس کل دادگستری: پاکسازی محله آقاجان کرمانشاه نیاز به همکاری مردم دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: برای اجرای طرح پاکسازی محله آقاجان شهر کرمانشاه نیاز به همکاری مردم محل داریم ضمن اینکه اجرای این طرح باعث بالا رفتن ارزش افزوده املاک محل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» روز یکشنبه در حاشیه بازدید میدانی از روند پاکسازی محله آقا جان در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: امیدواریم روزی برسد آقاجان تبدیل به یک محله آرام بشود به گونه ای که در آینده متخصصان جامعه از دل همین محله آقا جان تربیت شوند.

وی در ادامه گفت: در محله آقاجان مردمان آبرومندی زندگی می کنند که امیدواریم بتوانیم هم ما به آنها کمک کنیم و هم آنها این کمک را به ما داشته باشند تا شاهد تبدیل شدن آقاجان به یک محیط فرهنگی باشیم و به جای اینکه آقاجان محل تجمع معتادان باشد شاهد رونق کارگاه های تولیدی در اینجا باشیم.

توسلی‌زاده تصریح کرد: در آقاجان خانه های رها شده ای وجود دارند که مالک آنها مشخص نیست و به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است و خوشبختانه با پیگیری گروه های جهادی حدود ۱۰۰ منزل مسکونی خالی از سکنه که محل تجمع معتادان و افراد خلافکار بود، شناسایی شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: دادگستری ، شهرداری منطقه هشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه ها درگیر تخریب این منازل مسکونی رها شده هستند.

توسلی‌زاده افزود: فعلا تخریب صورت می گیرد بعد خاکبرداری انجام می شود و در نهایت املاکی که مالک دارند باید آن را بسازند و املاکی که بلا صاحب هستند نیز باید به فضای ورزشی، فرهنگی و مذهبی تبدیل خواهند شد.

آقای رحیمی یکی از ساکنان محله آقاجان در این بازدید گفت که می خواهد ملکش را به یک کارگاه تولیدی صنایع چوبی تبدیل کند اما برای این کار نیاز به وام دارد.

رییس کل دادگستری نیز در پاسخ وعده داد که هر کسی که در محله آقاجان بخواهد ملکش را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کند با رایزنی با بانک ها برایش وام بگیرد.

ساماندهی معتادان و انتقال آنها به کمپ ها دیگر موضوعی بود که در این بازدید مطرح شد و طبق گزارش ۸۰ معتاد متجاهر از ابتدای طرح پاسازی آقاجان جمع آوری و در اردوگاه چشمه سفید کرمانشاه نگهداری می شوند.

به گزارش ایرنا، محله آقاجان کرمانشاه محل تجمع معتادان متجاهر و نیز افراد خلافکار است به گونه ای که با اینکه جمعیت روز این محله ۲۰ هزار نفر است اما جمعیت شبانه آن به ۲۵ هزار نفر می رسد.

در جریان سفر رییس جمهور به کرمانشاه در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ وزیر کشور از محله آقاجان بازدید کرد و دستور داد تا به صورت اساسی بهسازی در منطقه انجام شود.

پس از این سفر بود که شورای تامین استان و شخص استاندار به همراه دادستان کرمانشاه به موضوع آقاجان ورود کردند و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیدند که تعدادی از خانه های بدون صاحب آقاجان باید تخریب شوند و شهرداری نیز کارهای عمرانی و بهسازی در محل داشته باشد.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان آن خدمات ارائه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha