۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85117012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستای "باش قشلاق" خدابنده، بیشترین میزان بارندگی‌های زنجان را ثبت کرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: روستای "باش قشلاق گرماب" در شهرستان خدابنده با ۱۹ میلیمتر بارش، بیشترین میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در استان زنجان را به خود اختصاص داد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی از روز گذشته در استان فعال شده است که بارش های مطلوب و چشمگیری را در پی داشته است و بر اثر فعالیت این سامانه میزان بارندگی در شهر زنجان نیز ۹ میلیمتر ثبت شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز فعالیت این سامانه بارشی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: همچنین از بعدازظهر امروز شاهد ورزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق مختلف استان خواهیم بود و روز دوشنبه با وجود فعال نبودن سامانه بارشی، وزش باد ادامه خواهد یافت.

سلطانی اظهار کرد: از سه شنبه تا اواخر هفته جاری در نوبت بعدازظهرها با توجه به عبور امواج ضعیف از منطقه، پوشش ابرها افزایش می یابد و بارشهای پراکنده ای برای نقاط مختلف استان پیش بینی شده است.

سلطانی با بیان اینکه امروز هوای خنکی در استان حاکم است، خاطرنشان کرد: از بعداز ظهر فردا /دوشنبه/ شاهد افزایش تدریجی دما در اغلب مناطق استان خواهیم بود و در روزهای آخر هفته زنجانی ها هوای گرمی را در استان تجربه خواهند کرد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۲۷ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۹ درجه، آببر ۱۵ و ۲۸ درجه، سلطانیه هفت و ۲۷ درجه، قیدار ۱۰ و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha