۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85110565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در زنجان پیش بینی می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق از بعد از ظهر امروز پیش بینی شده است که می‌تواند با بارش تگرگ همراه شود.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرایط جوی در روز دوشنبه نیز ادامه می یابد و با فعالیت سامانه بارشی در مجموع میزان بارش ها در نیمه شمالی استان بیشتر خواهد بود.

این کارشناس با اشاره به شاخص آلودگی هوای استان، گفت: کیفیت هوای استان هم اکنون برای تمام گروهها ناسالم بوده و دید افقی در برخی نقاط بر اثر گرد و غبار به کمتر از ۲ کیلومتر رسیده است.

وی یادآور شد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان با گرد و غبار همراه است و عموم مردم به خصوص گروه های حساس باید از فعالیت در فضاهای باز خودداری و در صورت ضرورت برای حضور در محیط های بیرونی از ماسک های مناسب استفاده کنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: با کاهش دمای هوا از امشب و فردا بارندگی ها در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود و صبح سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز در مناطق سردسیر استان حداقل دما به صفر و زیر صفر خواهد رسید که در این شرایط جوی کشاورزان باید محصولات زراعی و باغی خود را در برابر سرمازدگی و بارش تگرگ محافظت کنند.

این کارشناس، دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۹ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۳ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۲ و ۳۱ درجه، آببر ۱۳ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۲ و ۳۶ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha