سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، از فردا /جمعه/ بارش باران در مناطق مختلف جنوب آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی از بعدازظهر فردا، فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش باران رگباری، رعد و برق و وزش باد شدید، آغاز می کند و تا روز یکشنبه به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه بارشی در مناطق جنوب غربی و در شهرهای اشنویه، سردشت و پیرانشهر بیشتر از سایر مناطق جنوب آذربایجان غربی پیش بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی به منطقه، دمای هوا در شهرهای مختلف جنوب استان آذربایجان‌غربی بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش یافته و هوا خنک تر می‌شود.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته تکاب با حداقل دمای چهار درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۹ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

محمدپور ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری ۲۲۳ میلی متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که در مقایسه با ۲۵۴ میلی متر بارندگی سال گذشته ۱۱ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت بارش ها در مهاباد نیز ۲۴۷ میلی متر بوده که در مقایسه با سال قبل ۲۴ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳۴ درصد کاهش یافته است

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha