۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85111454
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جشنواره شعر رضوی همدان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

همدان- ایرنا- چهاردهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی به میزبانی همدان شامگاه یکشنبه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در تالار شهید آوینی همدان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین با حضور "مرتضی سعیدی زاده" مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، حمیدرضا حاجی بابایی" نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، "محمدرضا غلامی پاک" مشاور اجرایی استاندار همدان، "مسعود ویژه" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و سایر مدیران استانی برگزار شد، منیره هاشمی از استان خراسان رضوی به عنوان نفر اول، مرضیه تاجری از استان قم نفر دوم و زهرا عراقی از استان خراسان رضوی نفر سوم این جشنواره در بخش نوجوان معرفی شدند و با اهدا تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

در بخش کودک اکرم السادات هاشمی پور از استان تهران رتبه اول، زهرا داوری از استان خراسان شمالی رتبه دوم و نسرین شهبازی از استان همدان رتبه سوم را کسب کرد و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به آنها اهدا شد.

جشنواره شعر رضوی همدان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره شعر رضوی همدان، هدف اصلی برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را انتقال پیام و مکتب معصومین(ع) و اهل بیت(ع) با زبان هنر و رسانه به مخاطب اعلام کرد و اظهار داشت: بنیاد امام رضا(ع) با همین هدف بیستمین دوره از این جشنواره را در روز ولادت امام رضا(ع) برگزار می کند.

مرتضی سعیدی زاده گفت: برگزاری این جشنواره یک کنش هنری در بین شاعران برای تولید محصول فاخر و اثرگذار برای تاثیرگذاری و بهره مندی جامعه مخاطب دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در بُعد بین المللی با عموم جامعه تعامل دارد و محاسن کلام اهل بیت را با زیبایی منتقل کند ادامه داد: استفاده از ظرفیت هنر و شعر در انتقال مفاهیم ارزشی به کودک و نوجوان در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

جشنواره شعر رضوی همدان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، جشنواره رضوی را عمومی ترین جشنواره کشور برشمرد و افزود: این جشنواره با همه مردم و آحاد گفت و گو می کند و مخاطب این رویداد مردم هستند.

سعیدی زاده اظهار داشت: در حوزه کودک و نوجوان نیازمند این هستیم که آنان را با ارزش‌های اسلامی آشنا و بُعد معنوی را در این قشر تقویت کنیم و بُعد مبارزاتی و سیاسی زندگینامه امام رضا(ع) قابلیت اعتنا در شعر کودک و نوجوان را دارد.

وی با اشاره به اینکه چگونگی انتقال معارف به کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: در راستای انتفال معانی معنوی زندگینامه این امام همام در قالب شعر، دفتر شعر رضوی به زبان‌های مختلف بنیان گذاری شد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یاداور شد: جشنواره های داستان را نیز با همت جریان ادبی و با رویکرد زندگینامه امام رضا به میدان آوردیم.

سعیدی زاده تاکید کرد: همدان مهد امور فرهنگی است و برهمین اساس این جشنواره امسال به میزبانی استان همدان اجرا شد.

تولید آثار فاخر، اثر گذار و جریانساز را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره برشمرد و افزود: در همه حوزه ها تندیسی به نام "نشان ارادت رضوی" به عنوان نماد جشنواره رضوی آماده شده و به برگزیدگان در روز میلاد امام رضا(ع) توسط اساتید در آیین پایانی بیستمین دوره جشنواره رضوی تقدیم می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این آیین گفت: چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا(ع) است که در آستانه دهه کرامت به میزبانی همدان برگزار شد.

مسعود ویژه اظهار داشت: جشنواره رضوی در راستای ترویج مفاهیم دینی و رضوی و ضرورت فراهم‌سازی زمینه مناسب برای معرفی جلوه‌های فرهنگ رضوی تدارک دیده شد.

وی ادامه داد: ۲۸۰ اثر از شاعران استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بازخوانی آثار توسط هیات داوران انجام شد و در نهایت ۶ نفر به عنوان نفرت برگزیده به مرحله بین المللی راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: اجرای نمایش، برگزاری کارگاه آموزشی، برپایی غرفه‌های مختص به کودک و نوجوان از جمله بخش‌های جنبی این جشنواره است.

جشنواره شعر رضوی همدان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

بیش از ۵۰ درصد شاعران حوزه کودک و نوجوان مربوط به استان همدان است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین در این آیین با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد شاعران حوزه کودک و نوجوان کشور در استان همدان فعالیت دارند گفت: باید بتوانیم با استفاده از این ظرفیت بزرگ جوانان و نوجوانان بیشتری را با امام رئوف آشنا کنیم.

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت: میزان رشد جامعه با اندازه شناخت آنها از امام سنجیده می شود و امامان معصوم(ع) همان صراط مستقیمی هستند که در قرآن و نماز به آن اشاره شده است.

وی افزود: باید سعی کنیم جامعه را به سمتی ببریم که قرآنی و امامی باشد و آن زمان تمام خاسته های معنوی انسان تبلور و رشد پیدا می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شعر کودک مهم‌تر و تخصصی تر است اظهار داشت: به خصوص اگر شعر در رثای امام رضا باشد که هر چقدر در مورد آن شعر بگوییم این ظرفیت بزرگ تکمیل نمی‌شود.

حاجی بابایی افزود: اگر بتوانیم با فنون برتر و شعر معارف الهی را در اختیار مردم قرار دهیم یک هنرنمایی است.

وی گفت: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن است که با مستندات به اثبات می‌رسد و ظرفیت بزرگی برای فرهنگ و ادب و معارف الهی دارد.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با مشارکت بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا علیه‌السلام و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به مناسبت دهه کرامت، چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی را برگزار کرد

این جشنواره در ۲ بخش شعر «کودک» و شعر «نوجوان» با موضوع احادیث رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا علیه‌السلام، مناقب، صفات و فضائل امام رضا علیه‌السلام، کرامات امام رضا علیه‌السلام و جلوه‌های فرهنگ رضوی همچون علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از اهداف این جشنواره است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha