۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85110111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 استقبال شاعران از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی چشمگیر است

همدان - ایرنا- داور جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: استقبال شاعران از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی چشمگیر است.

به گزارش روز شنبه از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی، محمود پور وهاب افزود: بخش ادبیات کودک و نوجوان جشنواره رضوی به دو بخش تقسیم شده که بوشهر میزبان داستان کودک و نوجوان و همدان میزبان شعر کودک و نوجوان است که من توفیق داشتم هم داور بخش شعر باشم و هم داور بخش داستان.

وی استقبال از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی را خوب ارزیابی می‌کند و می‌افزاید: شعرهای رسیده از منظر احساس، هیجان، زاویه دید، خیال انگیزی و تصویرسازی مطلوب است؛ اما باید بیشتر بر روی اندیشه شعر و مفاهیم آن کار کنیم.

داور جشنواره شعر و کودک و نوجوانان رضوی با بیان اینکه تصور زیبایی از المان‌های امام رضا(ع) و بارگاه ایشان در ذهن همه مردم ایران وجود دارد، ادامه داد: شاعران ما در حوزه امام رضا(ع) باید به سمت و سوی اندیشه و فکر جدید بروند و بیشتر به مفاهیم بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تنوع نگاه و زاویه دید در شعر کودک بیشتر از نوجوان در آثار دیده می‌شود، افزود: شاعران جوان بیشتر در این جشنواره شرکت کردند و باید شاعران برجسته را نیز دعوت کنیم که در جشنواره شرکت کنند تا بر کیفیت آن صد چندان افزوده شود.

پوروهاب با بیان اینکه باید از برگزار کنندگان این جشنواره تقدیر کرد چراکه باعث تشویق فعالان در این حوزه هستند اضافه می‌کند: چه بهتر که احادیث و روایت معتبر در باب حضرت را مطرح کرد و شاعران در آثار خود از این متون استفاده کنند.

وی یادآور می‌شود: از همین رو به نظر می‌رسد برگزار کنندگان باید بحث‌های علمی را در جریان جشنواره یا قبل از آن، مطرح کنند تا به شاعران کمک و ذهنشان بیشتر باز شود.

این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه احساس صرف در شعر امام رضا(ع) به تنهایی کافی نیست، بیان می‌کند: پیشنهاد می‌شود که مطالب و اسناد معتبر در کنار فراخوان جشنواره منتشر و درباره آن بحث شود و گسترش ذهن شاعران را در پی داشته باشد.

پوروهاب در پایان اظهار می‌کند: برگزاری و بهبود این نوع جشنواره‌ها می‌تواند به ارتقاء ادبیات دینی ما منجر شود.

محمود پوروهاب، شاعر و نویسنده بزرگ ایران که بسیاری از آثار وی ورد زبان کودکان و نوجوانان امروز و دیروز است.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با مشارکت بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا علیه‌السلام و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به مناسبت دهه کرامت، چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی را برگزار می‌کند.

این جشنواره در ۲ بخش شعر «کودک» و شعر «نوجوان» با موضوع احادیث رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا علیه‌السلام، مناقب، صفات و فضائل امام رضا علیه‌السلام، کرامات امام رضا علیه‌السلام و جلوه‌های فرهنگ رضوی همچون علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.

ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از اهداف این جشنواره است.

مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره فردا ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha