مازندران موقعیت ممتاز بهره‌گیری رشته سودآور بادبانی را دارد+ فیلم

نوشهر- ایرنا - رییس فدراسیون بادبانی کشور گفت : مازندران با توجه به برخورداری از دریا و آزاد سازی سواحل آن از موقعیت ممتازی برای بهره گیری از ظرفیت رشته سودآور بادبانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خسرو ابراهیمی نیا روز یکشنبه در آیین گشایش دفتر هیات ورزش های بادبانی در شهرستان نوشهر افزود : امروز با عزم و اراده دولت مردمی گستره زیادی از حریم ۶۰ متری این استان آزاد سازی شده منتهی متاسفانه از این موهبت خدادادی کمترین استفاده می شود در حالی که در شرایط موجود بستر و زیرساخت های لازم برای انواع رشته های ورزشی به ویژه بادبانی در این منطقه فراهم است.

وی بیان داشت : نکته دیگر آنکه صنایع دریایی که حدود ۶ سال مغفول بود به تازگی این صنعت احیا و فعال شده و می توان افزون بر استفاده از قایق های شیلاتی، تفریحی و گردشگری بلکه از قایق های بادبانی هم در دریای خزر استفاده کرد اگر این رشته ورزشی در این خطه شمالی کشور جا بیفتد و نهادینه شود بدون شک شاهد بهبود فضای کسب و کار و تولید ثروت در این استان خواهیم بود.

رییس فدراسیون بادبانی کشور خاطرنشان کرد : برای پویایی و بالندگی صنایع دریایی به طور حتم باید از ظرفیت ها به ویژه شرکت های دانش بنیان بهره گرفت و امروز فدراسیون ورزشی های آبی و بادبانی مکمل هم هستند و نقش بسیار موثری هم در حوزه گردشگری و تفریحات آبی دارند و افزون بر آن این رشته های ورشی نشاط آور هم هستند.

مازندران موقعیت ممتاز بهره‌گیری رشته سودآور بادبانی را دارد+ فیلم

ابراهیم نیا افزود : امروز شاید عده ای رشته بادبانی را نشناسند در حالی که این فدراسیون دارای ۱۱۱ رشته ورزشی حدود ۱۴ ماده آسیایی و ۱۰ ماده المپیکی دارد و مانند بسیاری از رشته های ورزشی دیگر از جمله دو و میدانی با نشاط و پرشور و هیجان است

وی اظهار کرد : امروز خیلی از افراد جامعه در سنین مختلف از جمله هشت سال تا ۱۳ سال داریم که علاقه وافری به این رشته ورزشی دارند و نکته جالب آنکه یکی از نیازهای این رشته ورزشی باد است و مساله بعد حرکت قایق هم نیازمند یک ذکاوت و هوشمندی خاصی دارد و به معنای واقعی باید مدعی شد این رشته ورزشی به مثابه بازی شطرنج روی آب است و خلاقیت ذهنی خاصی را طلب می کند.

رییس فدراسیون ورزش بادبانی کشور افزود : در واقع حدود ۵۰ درصد این رشته ورزشی نیاز به نیروی باد و بقیه آن به هوشمندی ورزشکار باز می گردد و برنامه ریزی شده تا برای پویا کردن این رشته ورزشی از پایه شروع شود و اولین کلاس مربیگری هم در مازندران به مناسبت سوم خرداد ماه روز آزاد سازی خرمشهر و مناسبت دیگر ورزش پهلوانی است که در قدو قواره این استان است پیش بینی شده است.

ابراهیمی با اشاره به آنکه این رشته ورزشی هزینه چندانی به همراه ندارد، اضافه کرد : با همه سودآوری که این رشته ورزشی دارد قیمت هر قایق آن شاید به اندازه یک دوچرخه حرفه ای یعنی حدود ۲۵۰ میلیون تومان باشد که با فعالیت آن مدت سه ماه این هزینه تامین می شود.

امیردریا دار دوم آریا شفیت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر هم گفت : با گشایش هیات ورزشی بادبانی در مازندران به مرکزیت نوشهر اثرات سازنده و مثبتی در حوزه های مختلف افزون بر انواع رشته های ورزشی آبی بلکه در حوزه گردشگری هم خواهد داشت.

وی بیان داشت : امروز استفاده از اقتصاد دریا محور و زیرشاخه های آن یکی از دغدغه های فرماندهی کل قوا است و متاسفانه از دریای خزر و حوزه مازندران فقط در حد شنا، صید و صیادی استفاده می شود درحالی که اگر یک راهبرد درست، برنامه ریزی منسجم و هدفمند داشته باشیم می توانیم از این موهبت خدادادی به بهترین شکل بهره برد.

وی ابراز امیدواری کرد باتوجه به عهده دار شدن مسوولیت هیات ورزشی بادبانی مازندران بتوان با همراهی وهمکاری دیگر دستگاه های مرتبط این رشته ورزشی مغفول در استان شناسایی و معرفی شود و در آینده شاهد استقبال بیشتر نوجوانان و جوانان از این رشته ورزشی باشیم.

مازندران موقعیت ممتاز بهره‌گیری رشته سودآور بادبانی را دارد+ فیلم

در پایان حکم انتصاب سرپرستی هیات ورزشی بادبانی مازندران از سوی رییس فدراسیون رشته بادبانی کشور به امیردریادار آریا شفت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اعطا شد.

همزمان در این آیین ساختمان هیات ورش بادبانی استان مازندران هم به مرکزیت نوشهر افتتاح شد و در ادامه به صورت نمادین قایقرانان رشته ورزشی بادبانی در حوضچه بندر نوشهر به فعالیت این رشته ورزشی پرداختند.

قایقرانی بادبانی (سیلینگ) یکی از رشته‌های ورزش قایقرانی است که به طور معمول در دریاها انجام می‌شود.

این ورزش سابقه‌ای طولانی در تاریخ دارد، مسیر مسابقه قایق‌های بادبانی در دریا بوده و در این مسابقه، ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی در مسیری که با بویه‌های شناور بزرگ مشخص شده است، طی می کنند.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش در نوشهر مستقر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha