مهم‌ترین برنامه ورزشی نیروی دریایی ارتش در استان‌های ساحلی چیست؟ +فیلم

نوشهر - ایرنا - فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) گفت : امروز یکی از مهم ترین برنامه نیروی دریایی ارتش همگانی کردن رشته بادبانی در سطح کشور به ویژه استانی ساحلی خزر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیردریادار آریا شفقت رودسری روز جمعه در حاشیه نخستین جشنواره ورزشی بادبانی استان های ساحلی دریای خزر در نوشهر افزود : با توجه به برخورداری استان های شمالی از ساحل خزر و حضور مسافران و گردشگران بنابراین تمام سعی و تلاش بر آن است بتوانیم این رشته که به تازگی فدراسیون آن در کشور شکل پیدا کرده آن را همگانی و عمومی کنیم.

وی با شاره به آنکه این جشنواره به بهانه پاسداشت هفته دفاع مقدس در نوشهر برگزار شد، اظهار کرد : این رشته دارای مدال های متعددی در حوزه المپیکی و آسیایی است و بنابراین از زمان عهده دار شدن مسوولیت هیات بادبانی در مازندران با تشکیل کلاس های آموزشی نوجوانان و جوانان زیادی هم داخل دانشگاه و هم بیرون از این مجموعه آموزش های لازم را در این رشته ورزشی فرا گرفتند و امروز به فضل الهی بستر برای پویایی این رشته ورزشی در این استان فراهم شده است.

رییس هیات بادبانی استان مازندران یادآور شد : بادبانی رشته جذاب و مفرحی است و باتوجه به گردشگرپذیری این استان به خاطر همسایگی با دریای خزر و جنگل های سرسبز هیرکانی، می تواند رشته سود آور هم به شمار آید چرا که استقبال چشمگیری از این رشته ورزشی به خاطر شوق و هیجانی که دارد می شود.

مهم‌ترین برنامه ورزشی نیروی دریایی ارتش در استان‌های ساحلی چیست؟ +فیلم

شفقت رودسردی گفت : در زمان حاضر علاقه مندانی که در بازی های آسیایی و جهانی شرکت می کنند رشته بادبانی بیش از ۱۴ رشته مختلف دارد امیدواریم با همکاری مسوولان کشوری، استانی و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان امکانات و تجهیزات این رشته ورزشی در مازندران و دیگر استان های شمالی تقویت شود.

این جشنواره با همت ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات بادبانی استان مازندران به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد و در این جشنواره ۳۸ ورزشکار در قالب چهار تیم در دو بخش َآقابان و بانوان با یکدیگر رقابت کردند.

قایقرانی بادبانی (سیلینگ) یکی از رشته‌های ورزش قایقرانی است که به طور معمول در دریاها انجام می‌شود.

این ورزش سابقه‌ای طولانی در تاریخ دارد، مسیر مسابقه قایق‌های بادبانی در دریا بوده و در این مسابقه، ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی در مسیری که با بویه‌های شناور بزرگ مشخص شده است، طی می کنند.

در این جشنواره ۳۸ ورزشکار در قالب چهار تیم در دو بخش َآقابان و بانوان در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش در نوشهر با یکدیگر رقابت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha