شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی تعهد آبرسانی به ۸۳۲ روستا را به‌سرعت عملیاتی کند

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تعهد آبرسانی به ۸۳۲ روستا را امضاء و به سرعت عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر رهبردین روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۳۶ طرح مربوط به آب و فاضلاب در سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی به تصویب رسیده که در این میان ۸۳۲ روستا جزو تعهدات برای آبرسانی است.

وی اضافه کرد: از میان تمامی این پروژه ها، ۱۹۴ روستا به اتمام رسیده و طرح آبرسانی ۶۳۸ روستا نیز در حال اجرا است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مصوبه های سفر رییس جمهور به استان نیز گفت: در طول این این سفر هفت مصوبه تعهد شرکت آب و فاضلاب است که باید تا ۳۱ شهریور امسال به اتمام برساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تایید اجرای مصوبات سفر رییس جمهور و سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تمام تلاش این شرکت در به اتمام رساندن پروژه های مصوب است تا بتوانیم سر موعد پروژه های عمرانی را به اتمام برسانیم.

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی تعهد آبرسانی به ۸۳۲ روستا را به‌سرعت عملیاتی کند

لطیف خوش‌سیرت با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف آب شهری، روستایی و تنش آبی تخصیص داده شده است، افزود: از این میزان ۴۹۲ میلیارد تومان در قالب آبرسانی روستایی، ۱۹۰ میلیارد تومان در قالب توسعه آب شهری و ۲۱۰ میلیارد تومان در قالب سهم استان از اعتبارات مقابله با تنش آبی تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ به طور سرجمع از پروژه‌های ملی و استانی، ۹۰۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که این رقم در سال پیشین ۶۵۰ میلیارد تومان بود.

وی یادآور شد: میزان تخصیص اعتبارات ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته با ۳۹ درصد رشد برخوردار بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی ادامه‌ داد: در حال حاضر ۹۹.۹۵ درصد جمعیت شهری ‌و ۸۶.۷ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم برخوردار هستند.

وی با تاکید برامضای تفاهم نامه در راستای آبرسانی به ۶۰۰ روستا بین استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز گفت: این طرح ۲ هزار میلیارد تومانی از نیمه دوم امسال شروع می‌شود و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۵ به اتمام برسد.

خوش سیرت اضافه کرد: با اتمام چند طرح بزرگ آب و فاضلاب، نزدیک به یک هزار روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند که گام بزرگی برای ارتقای شاخص‌های این بخش است.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۸۸۰ میلیارد تومان برای توسعه آبرسانی در آذربایجان‌غربی تخصیص یافت

به گزارش ایرنا، هم اکنون از ۲ هزار و ۸۷۸ روستای آذربایجان غربی، یک هزار و ۹۸۹ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

متوسط هزینه تمام شده تولید و توزیع آب در هر لیتر مترمکعب حدود چهار هزار و ۵۰۰ تومان بوده که با این وجود، هزینه در نظر گرفته شده در این بخش برای مشترکان به ۸۰۰ تومان می‌رسد و این فاصله زیادی با قیمت تمام شده، دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha