۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲
کد خبر: 85109201
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار زائر یزدی عازم سرزمین وحی می‌شوند

یزد - ایرنا - مدیر حج و زیارت یزد گفت: سه هزار و ۷۵ زائر یزدی در قالب ۲۰ کاروان و ۱۴ پرواز از سوم تا هفتم خرداد ماه امسال از محل فرودگاه شهید صدوقی به سرزمین وحی و حج تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، علی اشرف روز جمعه در همایش آموزشی توجیهی زائران بیت‌الله‌ الحرام این استان، تصریح کرد: مباحث مرتبط به ویزای زائران صورت گرفته و مسایل مربوط به تدارکات و تغدیه نیز مهیا شده و همچنین چهار آشپزخانه مجهز و مدرن در مکه مکرمه و مدینه منوره مسوولیت طبخ غذای زائران استان یزد در عربستان را برعهده دارند.

وی ضمن قدردانی از افرادی که با این اداره‌ کل همکاری دارند، ادامه داد: روابط خوب سیاسی بین ۲ کشور ایران و عربستان خوشبختانه برقرار شده و دغدغه‌ خاصی نیز نداریم.

حجت‌الاسلام علی حبیبان، مسوول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سازمان حج و زیارت استان یزد نیز در این همایش خاطرنشان کرد: این همایش نمادی از برگزاری مناسک حج است و زائران در آن با مناسک و اعمال حج و فضای مسجد الحرام آشنا می‌شوند.

بیش از سه هزار زائر یزدی عازم سرزمین وحی می‌شوند

وی اظهار کرد: تمامی کاروان‌های استان مدینه قبل هستند و زائران از فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی برای انجام مناسک حج عازم بیت الله الحرام می‌شوند و در این همایش حجاج با قوانین و مقررات کشور عربستان و مسایل فرهنگی و امنیتی آشنا خواهند شد.

آشنایی حجاج با مناسک حج و برگزاری دوره‌های آشنایی و مطالعه در خصوص حج تمتع از جمله برنامه‌های مدیریت حج و زیارت استان یزد است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha