۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85106361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته مقاومت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

بروجرد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: هفته مقاومت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام هبت‌ اله هاشمی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، افزود: هفته اول خردادماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر و سالروز شهادت شهید محمد بروجردی هفته مقاومت نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: رزمندگان لرستان در عملیات‌های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کردند و یکی از شهدای استان که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشت، شهید محمد بروجردی بود که همزمان با هفته مقاومت، مراسم بزرگداشت این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: هفته مقاومت بهترین فرصت است تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری یادواره‌ها، برنامه‌های مختلفی اجرا شود که در این ایام غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا و سرکشی از خانواده‌های شهدا برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام هاشمی افزود: برای نخستین‌بار در لرستان، یادواره هزار و ۴۰۰ شهید بمباران هوایی برگزار می‌شود، این مراسم قرار است دوم خردادماه با حضور خانواده‌های شهدا برگزار گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه گفت: کار برای شهدا، بر همه ما واجب است و همه باید برای برگزاری یادواره‌های شهدا با تمام توان تلاش کنیم و هدف از برگزاری این مراسم، معرفی اخلاق والای عالمانه شهدا است.

منصور احمدی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارم و پنجم خرداد ماه به لرستان سفر می‌کند که در روز جمعه، وزیر فرهنگ مهمان بروجرد است و در این سفر از چند خانواده شهید هنر و رسانه تجلیل می‌شود.

فرماندار بروجرد گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و همه وظیفه داریم هرآنچه که در توان داریم برای برگزاری یادواره و مراسم شهدا به کار گیریم.

مسلم مرادی افزود: خردادماه سالروز شهادت محمد بروجردی، عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر است که برهمین اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا کنگره شهید بروجردی در زادگاهش برگزار گردد.

وی اظهار کرد: در راستای برگزاری این مراسم نیز، از تعدادی عوامل فیلم سینمایی غریب در بروجرد تجلیل به عمل می‌آید و این فیلم نیز در روستای شهید بروجردی اکران خواهد شد.

فرماندار بروجرد گفت: اگر کار برای خدا باشد و نیت خدایی داشته باشد، همراه با برکت است و همه تدابیر لازم و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود تا مراسم بزرگداشت شهید بروجردی به بهترین شکل برگزار گردد.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) گفت: همزمان با هفته مقاومت، یادواره شهدای دانشجویی با عنوان رفیق شهیدم برگزار می‌شود.

احسان یاوری افزود: برای این یادواره با بسیج دانشجویی و دانشگاه هماهنگ شده است، برگزاری چنین مراسمی سبب می‌شود تا جوانان با الگوگیری از راه و روش شهدا بتوانند در مسیر سعادت حرکت کنند و در مجموع یادواره‌های شهدا نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha