نزدیک به ۲ هزار تاریخ شفاهی خانواده شهدای لرستان ثبت شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: تاکنون یک‌هزار و ۸۳۴ مورد تاریخ شفاهی والدین شهدا با هدف زنده نگه داشتن یاد شهیدان لرستان تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی روز چهارشنبه در نشست ستاد کنگره ملی ۶ هزار و ۵۴۴ شهید استان اظهار کرد: سال گذشته استان لرستان در ضبط تاریخ شفاهی مقام اول کشور را به دست آورد.

وی افزود: از بهار گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از والدین شهدا در لرستان از دنیا رفته‌اند و تعدادی از والدین شهدا که در قید حیات هستند توانایی صحبت کردن ندارند. در این زمینه در قالب سرکشی و گفتمان، صحبت‌های آنان هرچند کوتاه به عنوان سند تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه لرستان یک‌هزار و ۳۵۶ شهید در بمباران داشته است افزود: در جهت برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۴۴ شهید استان یادواره شهدای بمباران استان در خرداد ماه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به یکم خرداد تاریخ شهادت شهید بروجردی افزود: همایش ملی بزرگداشت شهید بروجردی با حضور چهره‌های ملی و کارگردان فیلم شهید بروجردی، در لرستان برگزار خواهد شد.

هاشمی گفت: یادمان شهدای لرستانی عملیات حاج عمران در منطقه عملیاتی حاج عمران و جمله معروف مقام معظم رهبری که می‌فرمایند نبرد لرها قبل از اینکه شنیدنی باشد دیدنی است در این منطقه نصب خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha