نرخ مشارکت اقتصادی مازندران ۲ درصد از متوسط کشوری بالاتر است

ساری- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران بابیان این که، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، مازندران در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی با ۴۴ درصد پیشتاز است، گفت: این استان در این زمینه حدود ۲ درصد از متوسط شاخص کشوری بالاتر است.

حسن خیریانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، مازندران در ۲ شاخص پیشتاز بوده، شاخص نخست نرخ مشارکت اقتصادی است چرا که این شاخص به بیش از ۴۴ درصد رسیده و آنچه مرکز آمار ایران نشان داده، این استان در این زمینه حدود ۲ درصد از متوسط شاخص کشوری بالاتر است و در زمینه نرخ بیکاری هم بیش از پنج درصد کاهش داشته به عبارتی این استان بعد از خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری را دارد.

این مقام مسوول گفت: امسال مهم ترین موضوعی که در دستور کار قرار دارد رشد سرمایه گذاری و ارتقاء بهره وری به عنوان پیش شرط است و افکار مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط روی شناسایی فرصت های سرمایه گذاری متمرکز شده و هم اکنون این فرصت ها شناسایی و در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی هم ثبت شده است.

خیریانپور، اضافه کرد: افزون بر بستر سازی برای ظرفیت این میزان سرمایه گذاری، درحال پیگیری جذب سرمایه گذار بیشتر در بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی، خدمات و حتی صادرات هم هستیم.

معاون استاندار، مهم ترین مشکل در مسیر راه فعالان اقتصادی این استان را کمبود و ارزش بالای زمین مطرح کرد و گفت: چالش عمده آن است که ارزش زمین در مازندران نسبت به سایر استان ها متفاوت تر است به عبارتی ارزش زمین در این منطقه بسیار بالا و یا بیشتر مربوط به عرصه های ملی است.

نرخ مشارکت اقتصادی مازندران ۲ درصد از متوسط کشوری بالاتر است

به گزارش ایرنا، مازندران با افزون بر سه‌میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت و ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع وسعت، در مجموع حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده که بهره گیری از چنین ظرفیت بسیار مناسب در جهت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جدید برای دولت سیزدهم از اهمیت بسزایی برخوردار است.
از سوی دیگر دغدغه های اقتصادی دولت آیت‌الله رئیسی، انگاره‌های ویژه‌ای را در مناطق مختلف کشور به وجود آورده و مازندران نیز به‌دلیل برخورداری از شرایط خاص اقتصادی و زیرساختی، این روزها نقش خاصی در تحقق برنامه جهش اقتصادی دولت سیزدهم با جذب سرمایه گذار ایفا می‌کند.
این دیار با مزیت‌های فراوان اقتصادی، طبیعی، گردشگری، تجاری و صنعتی در ماه‌های گذشته با اراده مسوولان ارشد استان و با پهن کردن فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران به عنوان محور رایزنی های فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری جدید تبدیل شده و برگزاری هفت همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری باحضور جمع زیادی از فعالان اقتصادی استانی و ملی در سال گذشته نمونه عینی تکاپوی مدیران و بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی این دیار است که بیش از یک هزار سرمایه گذار آمادگی خود برای راه اندازی یا اجرای طرح های توسعه ای در حوزه صنعت و تولید استان اعلام کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha