استاندار همدان: تقویت و تثبیت پوشش گیاهی منطقه ضروری است

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: برای جلوگیری از فرسایش خاک باید اقداماتی به منظور تثبیت خاک نظیر کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در بازدید از ایستگاه حوزه معرف زوجی گنبد در همدان افزود: یکسری اقدامات نظیر ایجاد سازه، موانع و سدها در برابر سیلاب‌ها صورت گرفته است و این اقدامات موجب می‌شود در مواقع بارش شدید باران و بروز سیلاب‌های مخرب، از فرسایش خاک جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: این دست اقدامات در کنار تقویت پوشش گیاهی و کاشت درختان به تثبیت خاک منجر می‌شود.

استاندار همدان گفت: همچنین انجام این قبیل کارها می‌تواند در افزایش و بارورسازی پوشش گیاهی کنار رودخانه‌ها و حاصلخیز کردن باغ‌های اطراف آن تاثیر مثبت بگذارد.

استاندار همدان: تقویت و تثبیت پوشش گیاهی منطقه ضروری است

وی افزود: این اقدامات حاصل تلاش‌ها و زحمات کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی است که با تحقیقات، بررسی‌ها و پایش‌های مستمر همچنین اقدامات علمی و سازنده، بهره‌وری خاک را افزایش داده و از رسوب، فرسایش و از بین رفتن خاک به عنوان یکی از منابع مهم طبیعت جلوگیری می‌کنند.

قاسمی فرزاد گفت: امروز کارشناسان حوزه آبخیزداری ۱۲ استان در همدان حضور یافتند تا نتایج بررسی‌های خود را با همکارانشان در این استان به اشتراک بگذارند و با تبادل نظر و استفاده از این نظرات برای ارتقای سطح کیفی کار در کشور تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایرنا در ایستگاه‌های مصرف زوجی طیف وسیعی از اهداف مدیریتی و کاربردی در بخش حفاظت خاک و آبخیزداری دنبال می‌شود.

حوزه معرف زوجی گنبد در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان همدان با مساحتی معادل ۱۶ هزار و ۶۹۸ هکتار دارای ۲ زیر حوزه است که مطالعات توجیهی این حوزه سال ۱۳۷۵ و مطالعات اجرایی آن در سال ۱۳۷۷ به پایان رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha