ثابت نگهداشتن قیمت مرغ اولویت ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی است+فیلم

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: اعضای ستاد تنظیم بازار استان همه تلاش خود را بر ثابت نگهداشتن قیمت مرغ و مدیریت بازار عرضه و تقاضا آن متمرکز کرده‌اند.

جواد کرمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اولویت قرار دادن مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» از ابتدای سال کمیته‌های لازم بخش اشتغال و سرمایه گذاری و سایر موارد در معاونت اقتصادی استانداری شکل گرفت و اقدامات لازم در این زمینه به صورت مستمر رصد می‌شود.
وی اظهار کرد: در حوزه بازار و تحقق واقعی شعار سال مجموعه استانداری و اعضای ستاد تنظیم بازار تلاش مستمری در کنترل قیمت‌ها و ثابت نگه داشتن قیمت مرغ و سایر کالاهایی که با یارانه دولتی عرضه می‌شوند، دارد.
کرمی با بیان اینکه آذربایجان غربی تولید کننده مرغ گرم در کشور است و قطب مهمی در این زمینه محسوب می‌شود، گفت: ثابت نگه داشتن قیمت مرغ در مواقع کمبود مقطعی در این منطقه مهم است در حالیکه استان‌های همجوار به علت اینکه وارد کننده مرغ هستند شاید انگیزه‌ای زیادی برای این موضوع نداشته باشند.
معاون استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از تولید کننده و کشتارگاه‌ها در زمینه مدیریت در زمان کمبود مرغ در استان اضافه کرد: هم اکنون با جوجه ریزی های مطلوب و تدابیر وزارت جهاد کشاورزی در واردات سریع مرغ، کمبود در حال مرتفع شدن است.
کرمی با بیان اینکه ثابت نگهداشتن قیمت یک سری تبعاتی برای تولید کننده و مردم داشت، ادامه دا: تا رفع کامل مشکل موجود، واردات مرغ گرم و منجمد ادامه دارد و در همین ارتباط محموله جدیدی وارد استان شده است.

معاون استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر بازار و کشتار مرغ در استان تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده صف‌های شهروندان برای تهیه مرغ گرم در ارومیه بود نظارت‌ها در این شهرستان بیشتر متمرکز شد.

به گفته وی، این موضوع باعث شد تا کشتار مرغ در جنوب و شمال استان رونق بیشتری بگیرد لذا مصمم هستیم با تقویت زیرساخت‌های نظارتی در مناطق جنوبی و شمالی بر توزیع مرغ در این مناطق نظارت‌های جدی شود تا تخلفات محتمل کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با دارای بودن ۷۶۰ واحد مرغداری اعم از مرغ مادر، تخم گذار و گوشتی دارای یکی از زنجیره های مهم تولیدی در این بخش است که علاوه تامین نیاز مرغ گوشتی استان نیازهای سایر مناطق کشور بویژه استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha