فرمانده سابق ارشد نزاجا در غرب کشور: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده سابق ارشد نزاجا در غرب کشور گفت: شهدا با رشادت و خلق حماسه های ماندگار به مقام شامخ شهادت نایل آمدند و جمهوری اسلامی ایران را بر بال ملایک نشاندند و امروز ناظر بر اعمال و رفتار همه ما هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر «فریدون نوری» روز پنجشنبه در یادواره شهید شیرودی در محل یادمان شهید شیرودی شهرستان سرپل ذهاب با بزرگداشت یاد شهدا گفت: شیرودی گل سرسبد هوانیروز بوده که با خدا معامله می کرد این شهید والامقام تمام روح و فکرش این بود که امام (ره) نگران نباشد و اسلام و انقلاب به خطر نیفتد.

وی اظهار کرد: دشمن در زمان جنگ تحمیلی که در ارتفاعات و مناطق غرب کشور مستقر شده بود، شهدای بزرگ ما همچون شیرودی ها، پیچک ها و رضوانی ها با ازخودگذشتگی و با تمام توان و اخلاص در مقابل آن ها ایستادند و آن ها را از این مناطق بیرون راندند.

فرمانده سابق ارشد نزاجا در غرب کشور با بیان اینکه جای جای این مناطق، مطهر به خون شهدا است، گفت: دشمن برای میوه رسیده سنگ می اندازد، خداوند لعنت کند کسانی که سپاه پاسداران ما را تضعیف می کنند.

امیر نوری ادامه داد: شهید رضوانی در عملیات بازی دراز حضور داشت که این سردار رشید اسلام که هر وقت او را مجسم می کنم از درجه مخلص و اخلاص گذشته بود و همه وجودش خدایی شده بود.

وی گفت: این همه رشادت ها و شجاعت ها و از خودگذشتگی ها بوده که اکنون مملکت، کشور، نظام ، دولت و دولتمردان ما در امنیت و آرامش کامل هستند و از این رو مسوولان ما در مقابل شهدا مسوولند.

او با اشاره به رشادت های هوانیروز در جنگ تحمیلی گفت: هوانیروز قهرمان ما که نقش آفرینی موثری در جنگ تحمیلی داشتند از یگان های استراتژیک و اثرگذار در جنگ بودند که بدون هرگونه حفاظ، تانک ها و نفربرهای رژیم متخاصم بعث را شخم می زدند.

او گفت: شهید شیرودی ها و آسیایی ها انسان هایی هستند که ما فوق بشر بودند و از خود گذشتند تا امروز ما در امنیت و آرامش باشیم.

وی با اشاره به رشادت های شهید زین الدین گفت: با این شهید بزرگ در جنوب برای عملیات خیبر آماده می شدیم که این فرشته آسمانی را دیدم با وجود اینکه جوان بودند به اندازه یک ژنرال برجسته سواد نظامی و تاکتیکی داشتند.

وی با بیان اینکه رفتار و اعمال شهدا برای ما درس است که از آن باید الگو بگیریم، ادامه داد: هرکس به آرمان های انقلاب و شهدا خیانت کند لعنت خدا و رسول خدا بر او باد.

شهید سرلشگر خلبان «علی اکبر قربان شیرودی» در هشتم اردیبهشت سال ۶۰ در عملیات بازی دراز پس از اصابت گلوله تانک دشمن به بالگردش به شهادت رسید، پیکر مطهرش در روستای زادگاهش «شیرود» تنکابن به خاک سپرده شد، روحش شاد و یادش گرامی.

فرمانده سابق ارشد نزاجا در غرب کشور: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha