مردمان استان کرمانشاه در طول تاریخ شجاعت و ایثار زیادی داشته اند

قصرشیرین- ایرنا- جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: مردمان استان کرمانشاه در طول تاریخ، از خودگذشتگی، فداکاری ایثار و شجاعت فراوانی برای دفاع از کشور و نظام اسلامی داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «محمد شرفی» روز جمعه در حاشیه مراسم صعود سراری به ارتفاعات بازی دراز و افتتاحیه راهیان نور در سرپل ذهاب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در بحث سیاست گذاری ویژه در راهیان نور در مرکز، ۲ راهبرد داشتیم که شامل تامین امنیت و مدیریت نظم و ترافیک مراسم و دیگری زمینه حضور و مشارکت کارکنان فراجا در این مراسم معنوی بود.

وی اظهار کرد: کارکنان فراجا از شب گذشته در کنار مردم در سرپل ذهاب حضور داشتند و جمعیت شرکت کنندگان در مراسم امسال از نظر جمعیت بی نظیر بود که با عشق خود را به این نقطه رسانده بودند و استقبال خوبی از مراسم شده بود و نشان می‌دهد مردم همواره قدرشناس شهدا هستند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: این منطقه و بازی دراز به لحاظ نزدیکی به بغداد از اهمیت زیادی برخوردار بود و به لحاظ استراتژی بودن موقعیت آن، دشمن آمد و آن را تصرف کرد که با نقش آفرینی شهدا و طراحی برنامه ای با همکاری ارتش و سپاه و حضور رزمندگان اسلام این ارتفاعات را آزاد کردیم.

سردار شرفی ادامه داد: بازی دراز نمادی از وحدت است که اقو ام و مذاهب کشورمان در آن حضور داشتند و همچنین نمادی برای وحدت نیروهای مسلح است که همه در آزادسازی آن نقش داشتند.

وی گفت: دل ها برای حفظ امنیت کشور گره خورده و امروز دشمن می‌بیند مردم خودشان به صورت خودجوش برای ادای احترام به شهدا آمدند.

وی گفت: نیروهای انتظامی با ارزش‌های انقلاب گره خورده و افتخار خدمت به مردم را داریم و به طور یقین این مردم در اربعین هم همایشی بزرگ خواهند داشت.

مردمان استان کرمانشاه در طول تاریخ شجاعت و ایثار زیادی داشته اند

افتخار می کنیم خادم مردم در برقراری امنیت هستیم

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز با قدردانی از حضور مردم با شرافت استان کرمانشاه و به فرموده رهبر رهبر معظم سینه ستبر ایران اسلامی در میزبانی این برنامه معنوی گفت: افتخار می‌کنیم خادم مردم در حوزه امنیت در تمام ایام هستیم.

سردار «علی اکبر جاویدان» افزود: افتخار می‌کنیم به شهامت، ایثار و روحیه ولایت مداری مردم، این آیین معنوی شهدا و رزمندگان ما حلقه اتصال مجاهدات نسل گذشته با جوانان امروز هستند و ما به عنوان خادم در خدمت آن ها هستیم و امروز شاهد نظم و امنیت خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها بودیم.

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha