۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85101590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد:روحیه جهادی در جامعه تقویت شود

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲
کد خبر: 85101590
امام جمعه شهرکرد:روحیه جهادی در جامعه تقویت شود

شهرکرد -ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد،با اشاره به اهمیت کار جهادی برای محرومیت‌زدایی به خصوص در مناطق محروم و دور افتاده گفت: روحیه جهادی باید بین آحاد مردم ومسوولان تقویت شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در آستانه سالروز تاسیس بسیج سازندگی در جمع بسیجیان استان افزود: با توجه به محرومیت‌های که در مناطق مختلف استان به خصوص مناطق دورافتاده و روستایی وجود دارد، مسوولان و تمام آحاد جامعه باید مشکلات را شناسایی و در جهت رفع مشکلات گام‌های موثری برداشته شود و کار جهادی و در اولویت محرومیت‌زدایی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مسوولان با حضور در این مناطق از نزدیک درد، رنج و سختی مردم در مناطق محروم و دور افتاده را ببنید و در راستای رفع مشکلات مردم فعالیت داشته و در خدمت مردم باشند.

وی از مسوولان استان خواست تا همپای گروه‌های جهادی برای رفع محرومیت‌زدایی گام بردارند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه افزود: گروه‌های بسیجی و جهادی با سرزندگی و اشتیاق فراوان در عرصه‌های مختلف در مناطق محروم به دور از خستگی در حال فعالیت هستند و با انگیزه قوی وارد میدان عمل می‌شوند.

به گفته وی، انگیزه کار جهادی، شوق به خدمت، حرکت جهادی لازمه فعالیت گروه‌های جهادی است.

وی با تاکید به اینکه جای جای مختلف استان نیازمند کار جهادی و محرومیت‌زدایی است، گفت: هم‌اکنون ۳۰ روستای استان فاقد راه روستایی مناسب است و مشکلات مختلف دیگر از جمله مشکلات بهداشتی، آموزشی، راه، آب شرب و کشاورزی در همه مناطق استان قابل مشاهده است، که رفع این مشکلات نیازمند کار جهادی از سوی مسوولان و گروه‌های جهادی است.

وی اظهار داشت: انگیزه جهادی باید در بین گروه‌های جهادی حفظ شود تا بتوان در جهت رفع محرومیت‌زدایی گام‌های موثری برداشت شود.

۵۵۰ صندوق اشغالزایی در چهارمحال وبختیاری تشکیل شد

مسوول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفنت: هم‌اکنون ۵۵۰ صندوق اشتغالزایی، ۴۰ شرکت تعاونی با همکاری بسیج سازندگی در سطح استان و د راستای اقتصاد مقاومتی با شعار کمک به به مردم محروم و فعالیت اقتصای تشکیل شده است.

سرهنگ هوشنگ فولادی افزود: با فعال شدن شرکت‌های تعاونی در سطح استان زمینه اشتغال ۲۰ نفر در هر شرکت فراهم شده است.

وی به فعال شدن ۱۹ کارگاه در حوزه قالی‌باقی، خیاطی، گلدوزی اشاره کرد و گفت: امسال نیز هفت کارگاه جدید راه‌اندازی خواهد شد که در این کارگاه‌ها زمینه اشتغال خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار فراهم می‌شود.

فولادی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۶ بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به هفت هزار نفر پرداخت شده که با نظارت مستمر از این طرح‌های اشتغالزایی انحراف تسهیلات وجود نداشته است .

وی افزود: امسال برای رفع مشکلات واحدها و کارگاه‌های کوچک که دارای مشکلات هستند، نیز از محل تبصره ۱۸ و از محل بسیج صنعت حمایت خواهند شد.

به گفته وی، از ۲ سال گذشته از محل اجرای طرحهای محرومیت زدایی سه هزار و ۴۵۱ طرح توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی و یکهزار و ۸۶۵ طرح نیز در ۲ بخش عمرانی و غیرعمرانی اجرا شده است.

مسوولان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت سه هزار و ۸۱۰ خانه محرومان تکمیل و بازسازی شده و امسال نیز ۴۰۰ واحد مسکونی با کمک کمیته امداد و ۳۵۰ واحدمسکونی با بهزیستی و گروه‌های جهادی احداث خواهد شد.

وی به لایروبی ۸۰۰ چمشه و قنات و توزیع جهیزیه و بسته‌های معشتی و لوازم‌التحریر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال ۶۷۰ جهیزیه تهیه و تا آخر شهریورماه توزیع خواهد شد.

وی به فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی شرب و کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با فعالیت این قرارگاه آبرسانی به ۳۸۱ روستا در دستور کار قرار گرفته که آبرسانی به ۷۷ روستا پارسال آغاز شده که از این تعداد آبرسانی به ۶۵ روستا به اتمام رسیده و مابقی در حال اجراست.

وی از شناسایی ۲۵ روستا دیگر که فاقد آب آشامیدنی سالم هستند، توسط گروههای جهادی اشاره کرد و گفت: در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آبرسانی به بخش با شعار از آبخیر تا جالیرز در دستور کار قراردارد.

وی به اجرای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ برنامه در سالجاری در راستای محرومیت زدایی از سوی بسیج سازندگی خبر داد و گفت: همزمان با هفته بسیج ساندگی افتتاح مسکن مددجویان، کارگاه اشتغالزایی، برپایی میز خدمت، تجلیل از گروه‌های جهادی و یادواره شهدای جهادگر و توزیع بسته معیشتی و آموزشی اجرا می‌شود.

یکهزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: با تشکیل قرارگاه مواسات و کمک مومنانه بیش از یکهزار و ۱۲۹ میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا توزیع شد.

سردار علی محمد اکبری افزود: این بسته‌ها از محل کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران و نیکوکاران و با تلاش گروه‌های جهادی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی ضمن تبریک سالروز تاسیس بسیج سازندگی از سال ۷۹ افزود: با تشکیل بسیج سازندگی خدمات بسیار ارزشمندی در سطح کشور توسط افراد و گروه‌های جهادی اجرا شد و امروز نیز با تشکیل سه قرارگاه مهم از جمله قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی و قرارگاه اقتصادی خدمات متعددی به مردم ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha