محرومیت‌زدایی با همکاری دولت در روستاها ادامه دارد

یزد- ایرنا- دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) گفت: محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف و روستاها با همکاری مردم و دولت جزو برنامه‌های مهمی است که توسط این قرارگاه در کشور پیگیری می‌شود و ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جمال‌الدین آبرومند پنجشنبه شب در نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان یزد افزود: برای رفع محرومیت در حوزه‌های مختلف در کشور تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و این هدف امسال با قوت ادامه دارد.

وی به اهمیت تحقق طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) در کنار دولت و مسئولان رسالت دینی، ملی و انقلابی خود را در بخش‌های مختلف مورد نیاز در شهرها و استان‌ها انجام می‌دهد.

این مسئول به اهمیت جلب همکاری خیران و گروه‌های جهادی و مردمی در کنار اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌های مردمی و همکاری دولت برای اجرای برنامه‌های عمرانی و فرهنگی بیش از گذشته استفاده کرد.

همچنین نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم احیای اردوگاه های آموزش و پرورش یزد که در زمان سیل تخریب شدند گفت: در این اردوگاه‌ها اقدامات تربیتی ثمربخش و ماندگار انجام می‌گیرد اما اکنون بیشتر توجهات به سمت آموزش رفته و به نوعی تربیت کنار گذاشته شده است.

 محرومیت‌زدایی با همکاری دولت در روستاها ادامه دارد

محمد صالح جوکار با بیان اینکه در حال حاضر احیای این اردوگاه‌ها در مناطق محروم بسیار مورد نیاز است که در کنار آموزش به بحث تربیت نسل جوان نیز توجه شود افزود: کمبود فضا برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان، مشکلی برای ادامه فعالیت این شرکت ها بوجود آورده که نیازمند اختصاص زمینی با وسعت مناسب در یزد برای ادامه کار این مجموعه ها هستیم.

وی با بیان اینکه یزد قطب ناباروری در کشور است گفت: اکنون به علت حضور بیمارانی از استان‌های جنوب شرق کشور در استان جهت درمان بحث ناباروری، این مرکز جوابگو نبوده و نیازمند توسعه جهت خدمت رسانی بهتر به مردم است.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر بیماران استان برای پرتودرمانی باید به استان‌های دیگر سفر کنند که مشکلات بسیار زیادی برای آنها ایجاد کرده و نیاز است مرکزی در استان که توسط خیر ۵۰ درصد پیشرفت داشته، جهت تکمیل در دستور کار قرارگاه محرومیت زدایی قرار گیرد و مشکل بیماران استان مرتفع شود.

جوکار همچنین به عدم وجود جاده مناسب در بین برخی روستاهای یزد، اشکذر و زارچ اشاره کرد و گفت: در برخی روستاها جاده های خاکی وجود دارد و مردم مشکلات عدیده‌ای در بحث تردد دارد که امیدواریم این مسئله نیز جهت رفع مشکل در اولویت قرار گیرد.

 محرومیت‌زدایی با همکاری دولت در روستاها ادامه دارد

جوکار در پایان با اشاره به لزوم رفع مشکل تردد روستاییان استان، گفت: اگر فردی در روستا بخواهد به مرکز استان سفر کند مجبور به پرداخت هزینه و معطلی زیاد است که در این راستا نیازمند اختصاص ۱۰ دستگاه مینی بوس یا اتوبوس برای حمل و نقل روستاییان هستیم.

همچنین استاندار یزد از سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری خیران و مسئولان برای تحقق محرومیت زدایی در استان تشکر کرد و گفت: نقش نیروهای جهادی که با روحیه انقلابی در کنار اهداف و برنامه‌های دولت به مرم خدمت می‌کنند نقشی موثر است.

مهران فاطمی افزود: مسئولان استان یزد آماده هرگونه همکاری با قرارگاه حضرت امام حسن مجتبی (ع) برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف فرهنگی و عمرانی در مناطق مختلف هستند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد .

در این نشست مشترک که استاندار یزد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه الغدیر و مدیران دستگاه‌های استان با دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و فرمانده بسیج سازندگی کشور حضور داشتند در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت این قرارگاه در امر محرومیت زدایی و تکمیل برخی پروژه‌های اولویت دار استان بحث و بررسی شد.

همچنین در پایان تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری یزد و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص محرومیت زدایی و پیشرفت منطقه‌ای امضا شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یک هزار گروه جهادی مردمی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha