۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85100485
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

ورزشی یکی از بهترین راههای ایجاد نشاط اجتماعی است

رشت - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: جامعه به نشاط احتیاج دارد که ورزش یکی از بهترین راههای ایجاد نشاط است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی روز چهارشنبه در دیدار با جامعه ورزش گیلان در رشت اظهار کرد: در دین مبین اسلام به ورزش و ترویج تاکید فراوانی شده و باید شرایط را مهیا کنیم تا قشر بیشتری از جامعه به ورزش بپردازند که این امر منجر به داشتن جامعه ای با افراد سالم تر می شود.

وی افزود: خداوند نیز نشاط را دوست و بر آن تاکید دارد و دین نیز به ما آموخته که عبادت باید با نشاط انجام شود که در این راستا، ورزش یکی از عوامل مهم بدین منظور و نشاط‌آور است و از سوی ائمه اطهار(ع) توصیه شده در زمانی که نشاط داریم خداوند را عبادت کنیم.

وی ادامه داد: جامعه امروز ما یک هویت جدید و اسلامی یافته که نمی‌توان آن را با گذشته مقایسه کرد و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروزه باید ورزش با الگوی اسلامی پیش برود که در این راستا نیز خوشبختانه در کشور ما ورزشکاران شایسته و الگو کم نیستند.

رئیس کل دادگستری گیلان اضافه کرد: ایثار، گذشت و فداکاری در جامعه ورزشی وجود دارد و همه مردم نیز دوستدار ورزشکاران با اخلاق و ارزشمند هستند از این رو باید این قشر باید سعی کنند تا با رعایت این اصول ، الگوهای مناسبی در جامعه باشند.

حجت الاسلام خلیلی بیان کرد: رسالت جامعه ورزشی زیاد است چون مخاطبان بسیار و حتی جهانی دارد و به همین دلیل باید ورزش را تقویت کنیم تا ورزشکاران ما با آرمانهای انقلاب در میادین مختلف بین‌المللی حضور موفقی داشته باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم در این جلسه اظهار کرد:پرونده های تشکیل شده در رابطه با خشونت در استان کم نیست عموما محور این خشونت ها فحاشی، ضرب و شتم و تهدید بوده است.

احمد آقایی افزود: امروزه دنیا گرفتار پدیده خشونت است حال آنکه در فرهنگ ما و همچنین دین مبین اسلام به ورزش توصیه و توجه خاصی شده و ما نیز باید تلاش کنیم تا با گسترش ورزش و ایجاد نشاط در جامعه، خشونت را کاهش دهیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی ما به ورزش توجه فراوانی شده و مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند تا قشر بیشتری از مردم به امر ورزش بپردازند و به میزانی که در بخش ورزش و ایجاد نشاط در جامعه تلاش کنیم، معضلات اجتماعی و همچنین خشونت در جامعه کاهش می یابد.

گسترش ورزش باعث کاهش معضلات اجتماعی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان هم در این دیدار با بیان اینکه گسترش ورزش در شهرها و روستاها باعث کاهش معضلات اجتماعی می‌شود، گفت : در مطالعات تحقیقاتی که در روستاها انجام دادیم هر روستایی با مشارکت مردم زمین ورزش فراهم و امکانات ورزشی در آنها مستقر و فضای مناسب مهیا شد معضلات اجتماعی و اعتیاد در آنها به شدت کاهش یافت.

جهانبخش آرمان روز چهارشنبه در دیدار جامعه ورزش با مسئولان دادگستری گیلان در رشت اظهار کرد: این در حالی است که وضعیت شهرها نیز همینگونه است و در مناطقی که امکانات ورزشی خوبی فراهم و ورزش پررونق است به طور قطع آسیبها و ناهنجاری های اجتماعی کمتر است از این‌رو باید برای توسعه و گسترش ورزش بیش از پیش سرمایه‌گذاری کنیم.

وی عنوان کرد: همچنین باشگاه‌های ورزشی پرطرفدار نیز برای ایجاد نشاط در جامعه بسیار موثر هستند و خوشبختانه باشگاه‌های موجود در گیلان در رشته فوتبال همانند سپیدرود، داماش، ملوان بندرانزلی، چوکا شهرداری آستارا و سایر تیمها از طرفداران زیادی برخوردار هستند که باید حمایت شوند چون در ایجاد نشاط اجتماعی به این باشگاهها نیاز داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه به دراختیار قرار دادن رایگان اماکن ملی برای پرداختن به ورزش اشاره و بیان کرد: برخی از اماکن جزو منابع ملی هستند و انتظار است که این اماکن طبق مواد چهار و ۶۰ در اختیار اداره ورزش قرار گیرد تا بتوانیم بیش از پیش در توسعه ورزش فعالیت کنیم.

آرمان خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که انجام شده سند مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت پس از گذشت بیش از ۸۰ سال به نام اداره ورزش و جوانان ثبت شد و این امر نیز برای سایر اماکن ورزشی اینگونه ای در حال اجرا است و امیدواریم دستگاه قضا در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

اجاره نرفتن ۲۴ مکان ورزشی در رشت

منصور غفاری رئیس اداره ورزش و جوانان رشت هم در این نشست به اماکن ورزشی که در قالب ماده ۸۸ واگذار شده اشاره و اظهار کرد: ۶۲ مکان در رشت پس از ۲ مرحله برای اجاره در مزایده قرار گرفت که ۲۴ مکان به اجاره نرفت.

وی افزود: این تعداد اماکن ورزشی برای اینکه متقاضی نداشتند به اجاره نرفتند وبرای نگهداری آن با مشکلاتی مواجهیم چون نیروی انسانی کافی برای اداره این اماکن نداریم و از سوی دیگر قادر به جذب نیرو نیز نیستیم اما می‌شود بودجه‌ای از سوی اداره کل ورزش از مازاد اجاره سایر اماکن دریافت شود.

در ادامه این نشست نیز از سوی برخی از روسای هیات‌های ورزشی مشکلات و معضلات موجود در ورزش بیان شد که حذف ماده ۸۸ و در اختیار قراردادن اماکن ورزشی به هیاتها، حذف مالیات از هیاتهای ورزشی، تعامل بیشتر سایر نهادها و ارگانها با هیاتهای ورزشی از مهمترین خواسته‌های روسای هیاتهای ورزشی گیلان بود.

در نشست جامعه ورزش گیلان با مسئولان دستگاه قضا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و روسای هیات‌های ورزشی این استان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha