درخواست هلال احمر برای تشکیل کارگروه بحران در ادارات کرمان + فیلم

کرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با تاکید بر ضرورت ارتقای آموزش‌ها در این استان حادثه خیز گفت: انتظار داریم کارگروه بحران در دستگاه‌های دولتی کرمان به عنوان یک ضرورت تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، رضا فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مردم نیز باید آموزش های هلال احمر را فرا بگیرند و استان کرمان تنها با آموزش جامعه می‌تواند در برابر بحران‌ها ایمن شود لذا هرچه کمیت و کیفیت آموزش‌ها را ارتقا دهیم، کم است و هیچ سقفی برای آن وجود ندارد و در این زمینه هلال احمر آمادگی همکاری با دستگاه های اجرایی را دارد.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۴۵۲ دوره طی سال گذشته در استان کرمان برگزار شده و ۳۶ هزار نفر آموزش‌های همگانی هلال احمر را گذرانده اند که همین میزان نیز در مدارس آموزش داده شدند و این آموزش ها اکنون به ۳۴۰ مدرسه این استان رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر، آموزش همگانی را به صورت تخصصی انجام می دهد زیرا اگر افراد آموزش‌های لازم را نگذرانده باشند نمی توانند جان یک انسان را نجات دهند.

وی ادامه داد: سازمان جوانان جذب و توانمندسازی را در برنامه های بشردوستانه خود پیگیری می کند و جذب جوانان در تصمیم سازی ها، تصمیم گیری ها و تحقق شعار سال بسیار مهم است که در استان کرمان پیگیری می شود.

۳۴۳ هزار نفر از خدمات جوانان هلال احمر بهره مند شدند

فلاح همچنین گفت: ۳۴۳ هزار نفر در استان کرمان از برنامه های حوزه جوانان هلال احمر طی سال گذشته استفاده کردند و به پاس خدمات بشردوستانه برای دومین سال جایزه هانری داویسون به هلال احمر ایران تعلق گرفت و این مهم دلیل انجام اقدامات بشر دوستانه توسط هلال احمر بوده است.

وی با اشاره به تقدیر و اهدای نشان کشور ترکیه برای خدمات سریع هلال احمر در زلزله اخیر این کشور عنوان کرد: تیمی از استان کرمان با ظرفیت ۱۲ نفر ۱۰ روز در ترکیه خدمات امدادرسانی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان یادآور شد: اولین هواپیما از دولت ایران و از طرف هلال احمر در فرودگاه ترکیه به زمین نشست و توزیع اقلام امدادی و اسکان اضطراری توسط هلال احمر انجام شد.

وی تصریح کرد: امسال افزایش روند جذب داوطلبان یکی از اولویت های ما است که با جدیت و همت در این حوزه تلاش می کنیم.

فلاح افزود: تیم های سحر در حین و پس از حادثه برای بازگشت آرامش در حوادث انجام وظیفه می کنند و توانمندسازی مردم برای افزایش تاب آوری اولویت جمعیت هلال احمر است که از طریق آموزش ها پیگیری می شود.

انتظار تشکیل کارگروه بحران در دستگاه‌های دولتی کرمان به عنوان یک ضرورت + فیلم

محرومیت زدایی و تشکیل تیم واکنش سریع

وی گفت: افزایش خانه های هلال و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار در تعامل با خیران و توسعه فعالیت‌های دانش محور از اهداف جمعیت هلال احمر است و همه این فعالیت ها هماهنگ با بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: بروزرسانی تجهیزات و تقویت و لجستیک جزو اولویت های هلال احمر است، ضمن آنکه امسال تشکیل تیم واکنش سریع در کل این استان اجرایی می شود و این تیم اکنون فقط در مرکز این استان قرار دارد.

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان برای نیازمندان تامین دارو

فلاح ابراز داشت: کمبود دارو را در استان کرمان نمی توان منکر شد اما در بدترین شرایط دارو را تامین می‌کنیم و داروخانه جدید نیز با مجوز وزارت بهداشت تاسیس می شود.

وی بیان کرد: آرامش مردم وابسته به تامین دارو از داروخانه هلال احمر است و اقلام دارویی برای بیماری های خاص توسط هلال احمر تامین می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد واکسن کرونا کشور توسط هلال احمر وارد کشور شد و هلال احمر در این شرایط برای تامین دارو و سرم اقدام می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکید کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان پول نقد برای تامین دارو و درمان مردم استان کرمان پرداخت کردیم و هرجا وزارت بهداشت اعلام نیاز کند وارد عمل می شویم.

وی گفت: بالگرد هلال احمر جایگزین شده و آماده پوشش حوادث استان کرمان است.

وی همچنین به فعالیت این جمعیت در ۱۹۲ کشور دنیا و همچنین بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: محور اصلی فعالیت های جمعیت هلال احمر در کنار خدمات داوطلبانه، جوانان، درمان و مجوز فعالیت ها، امداد و نجات است که به عنوان ارائه خدمات به آسیب دیدگان و کمک به مردم برای بازگشت به زندگی عادی و نقش موثری در کاهش آلام بشری ایفا می کند.

کرمان در رتبه نخست رهاسازی حوادث کشور

فلاح بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان رتبه نخست کشور را در عملیات رهاسازی فنی با نجات ۵۰۹ نفر به خود اختصاص داده که عمده این حوادث مربوط به حوادث جاده ای است.

وی ادامه داد: این آمار به این معنا است که امدادگران هلال احمر ۵۰۹ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: یکهزار و ۱۲۹ عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر استان کرمان انجام شده و در این خصوص در رتبه دهم کشور قرار گرفتیم.

وی یادآور شد: ۲۰ هزار نفر در سال گذشته امدادرسانی و سه هزار نفر اسکان اضطراری شدند که بیشتر این آمار مربوط به سیل های اخیر بوده است.

فلاح افزود: همچنین ۴۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی، دارویی و توانبخشی طی مدت زمان یاد شده استفاده کردند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی امسال در راستای تقویت زیرساخت توانبخشی در مناطق محروم است عنوان کرد: سال گذشته در هفته دولت مرکز جامع توانبخشی سیرجان افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: سال گذشته ۴۲۵ هزار نفر به میزان ۵۳ میلیارد تومان از خدمات معیشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار استفاده کردند.

امسال یکصد و یکمین سالگرد تاسیس این جمعیت و هفته هلال احمر است که برنامه های این هفته از روز ۱۶ تا ۲۲ با شعار «هلال نشان امید» برگزار می شود.

رسانه ها همچنین با حضور در مرکز آموزش هلال احمر کرمان با روند فعالیت امدادرسانی و خدمات بشردوستانه این جمعیت آشنا شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha