یک نفر دیگر بر اثر کرونا در کرمانشاه جان باخت

کرمانشاه- ایرنا- رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: با فوت یک بیمار دیگر کرونایی در شبانه‌ روز گذشته، مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۲۴۴ نفر رسید.

«حامد بهرامیان» عصر یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۱۴ نفر در کرمانشاه بر اثر کرونا فوت کرده‌اند، افزود: هم‌اکنون ۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که سه نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شدند، گفت: هم اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه و تمام بیمارستان‌های شهرستان‌ها پذیرش می‌شوند.

بهرامیان، بر تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: کرونا هنوز تمام نشده و افرادی که ۶ ماه از آخرین مرحله تزریق واکسن کرونای آنها گذشته حتما برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

تغییر رنگ کرونایی شهرستان سنقروکلیایی از قرمز به نارنجی

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان سنقروکلیایی از نهم اردیبهشت از وضعیت قرمز کرونایی به نارنجی تغییر رنگ داد.

بهرامیان افزود: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، شهرستان‌های صحنه، هرسین، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، جوانرود و دالاهو هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه؛ قصرشیرین، ثلاث‌باباجانی، روانسر و گیلانغرب هم از نهم اردیبهشت در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه یادآور شد: براساس رنگ‌بندی قبلی (دوم اردیبهشت) شهرستان سنقروکلیایی در وضعیت قرمز و شهرستان‌های صحنه، اسلام‌آبادغرب، دالاهو، سرپل‌ذهاب، کنگاور، روانسر و جوانرود در وضعیت زرد و شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، ثلاث‌باباجانی، هرسین، دالاهو، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب هم در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند.

به گزارش ایرنا، در استان کرمانشاه ۸۱۳ واحد بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت در روستاها، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها ترزیق واکسن کرونا در طرح واکسیناسیون شهروندان کرمانشاهی را انجام می دهند.

تاکنون ۹۵ درصد از شهروندان استان کرمانشاه دُز اول، ۸۲ درصد دُز دوم، ۴۴ درصد دُز سوم و فقط ۱۰ درصد از شهروندان کرمانشاهی دُز چهارم را تزریق کرده‌اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha