۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85097129
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد صندوق‌های رشد و پیشرفت برای آبادانی محلات از برنامه‌های شورای شهر یزد است

یزد- ایرنا - رییس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایجاد صندوق‌های رشد و پیشرفت محلات در راستای رشد و توسعه تمام محلات شهر و حل مشکلات آنها از برنامه های اصلی این شورا است.

به گزارش ایرنا، مجید تجملیان روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: طرح تشکیل صندوق های رشد و پیشرفت محلات در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش های شورای اسلامی شهر مطرح و در خصوص اجرای آن اقدامات لازم انجام شده است، این صندوق ها نهادهای اجتماعی جدیدی هستند که با مشارکت مردم و شهرداری تشکیل می شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح پیشنهادی اعضای هیات امنای صندوق های رشد و پیشرفت متشکل از امام جماعت محله، تعدادی از معتمدان محله، شهردار منطقه و نمایندگان شورا در آن منطقه خواهند بود و در این طرح شهرداری مکلف است وجه اولیه‌ای را به حساب هرصندوق واریز کند و از این به بعد تأمین منابع مالی به صورتی است که هیات امنای هر صندوق به هر میزان همیاری‌های نقدی یا غیرنقدی را از مردم و خیرین جذب کند، شهرداری مکلف است معادل همان میزان به صندوق محله واریز کند.

تجملیان ادامه داد: هدف از تشکیل این صندوق‌ها این است که مردم مشارکت بیشتری در احصاء نیازهای هر محله، تأمین منابع مورد نیاز و نظارت بر اجرای پروژه‌ها و مدیریت محله خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین مانع بر سر تشکیل این صندوق‌ها خلأ قانونی در ضوابط مالی شهرداری‌ها است در این راستا تعامل خوبی با کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم یزد در مجلس داریم و امیدواریم با همت آنها در سال جاری تصویب قانون مذکور را در مجلس شورای اسلامی شاهد باشیم.

بیش از نیمی از جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفری استان یزد در مرکز این استان سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha